اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی/ 39

9 پروژه آبرسانی روستایی در مازندران بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر بهره برداری از 9 پروژه آبرسانی روستایی در مازندران با صرف اعتباری 29 میلیارد و 222 میلیون ریال صورت گرفت.

9 پروژه آبرسانی روستایی در مازندران بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، محمدحسین برزگر ابراز داشت: از مجموع 9 پروژه آبرسانی پنج پروژه به صورت مجتمعی، سه پروژه تک روستایی و یک پروژه ساخت و نصب دستگاه تصفیه آب است که در مجموع  4 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر 90 را شامل مجتمع آبرسانی اسماعیل آقامحله نکا، مجتمع پایین گنج کلا بابل، مجتمع کرسب مسکوپا ساری، فاز یک مجتمع آغوزبن بابل، فاز یک مجتمع افراده نور، آبرسانی روستای گردشی ساری، آبرسانی روستای بالفکلای شرقی بابل، آبرسانی روستای مهدی‌رجه بهشهر و ساخت و نصب دستگاه تصفیه آب شرب کوهپایه‌سرا بابل عنوان کرد.

مدیرعامل آبفار مازندران افزود: با بهره‌برداری از این 9 پروژه آبرسانی روستایی بیش از 17 هزار جمعیت 16 روستای سرکام، انگفام، مولا، کرسب، مسکوپا و گردشی از توابع شهرستان ساری، روستاهای آغوزبن، بندارکلا، پایین گنج‌کلا، بالفکلای شرقی و افرابن بابل، روستاهای اسماعیل آقا محله، آلوکنده و حاجی محله نکا، روستای مهدیرجه بهشهر و روستای افراده شهرستان نور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

برزگر درباره مشخصات فنی این پروژه‌ها ابراز داشت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها نصب هشت مخزن زمینی و هوایی، حفر دو حلقه چاه عمیق، احداث دو دهنه چاهک پمپاژ، احداث و تجهیز 11 ایستگاه پمپاژ، بهسازی دو دهنه چشمه، نصب 100 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب اجرا شده است.

وی مدت اجرا تا بهره‌برداری از این پروژه‌ها را از یک تا سه سال عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی، خشکسالی و سایر اعتبارات جذب و تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از حفر 9 حلقه چاه عمیق در سال جاری با ظرفیت آبدهی 138 لیتر در ثانیه خبر داد.

برزگر اذعان داشت: با حفر این تعداد چاه اهالی 9 روستای لالیم و اجارستاق ساری، پایین گنج کلای بابل، آهنگر کلا هراز پی آمل، کلوسا و چهار محله آهی محمودآباد، سنار سفلی چالوس، رضامحله و اسبچین تنکابن با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر در ایام مبارک دهه فجر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول