اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

پیام اصلی انقلاب ماهیتی فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی دارد و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزش‌های معنوی است.

پیام اصلی انقلاب ماهیتی فرهنگی دارد

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: 22 بهمن، رویداد بزرگ تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکایی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.  

وی افزود: گذشته از آنکه آمریکا مطلوب‌ترین شرایط جغرافیایی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساس‌ترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد امواج این انفجار بزرگ رژیم‌های وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزش‌های معنوی بود.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزش‌های آن و به حرکت در آمدن موجی از خیزش‌های رهایی‌بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود.

حسینی با بیان اینکه هم‌زمان با ایران، رژیم وابسته به آمریکا در نیکاراگوئه نیز سرنگون شد، خاطرنشان کرد: با وجود همه ناباوری‌ها و تلاش‌هایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی(ره) به‌ عمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز شد و از این لحاظ پیروزی آن بیشتر به یک معجزه تا تحولی عادی شبیه بود.

وی ادامه داد: به جز امام‌ خمینی و توده‌‌های بی‌شماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه چنین بود که از صبح‌دم 22 بهمن 1357 خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد، گفت: نهضتی که امام ‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت، نمایان کند.

وی در پایان با تأکید به حضور اقشار مختلف مردم خرمشهر در راهپیمایی 22 بهمن افزود: به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول