اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اعلام کرد

برگزاری میزگرد مذاکره کاندیداهای مجلس در کردستان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت: با اتمام مهلت تایید صلاحیت‌ها، از تمامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای تشکیل یک میزگرد مذاکره‌ای دعوت می‌شود و این به نوعی موجب ایجاد فضای شور انتخاباتی می‌شود.

برگزاری میزگرد مذاکره کاندیداهای مجلس در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی دوشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت:  بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در جلسه‌ای از کاندیداهای تائید صلاحیت دعوت خواهد شد تا برنامه و سیاست‌های کاری خود را ابلاغ کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه قبلی شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: سخنرانی کاندیداهای تایید صلاحیت در زمان انتخابات در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در فضای محصور منع قانونی دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در ادامه گفت: اداره‌کل اوقاف استان و امور مساجد و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور موظف شدند که در زمان تبلیغات کاندیداها ابلاغیه تبلیغ برای حضور و شرکت مردم در انتخابات را به ائمه جمعه و جماعت اعلام کنند.

میمنت‌آبادی گروه‌های هدف شناسایی شده را ماموستایان و روحانیون، دانش‌آموزان و فرهنگیان با مسئولیت سازمان آموزش و پرورش، دانشجویان و اساتید با مسئولیت دانشگاه‌هاٰ ورزشکاران و جوانان با مسئولیت اداره‌کل تربیت بدنی، خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد با مسئولیت کمیته امداد، کشاورزان و روستاییان با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی، اصناف و بازاریان با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت، بانوان و اتحادیه‌های تعاونی با مسئولیت سازمان، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور موظف است در این مدت قوانین انتخاباتی را در اختیار ائمه جمعه قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه بیان داشت: در شهرستان‌هایی که حوزه انتخابیه مشترک دارند جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور کاندیداها به صورت مشترک برگزار شود.

میمنت‌آبادی تاکید کرد: در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه 5 اسفندماه و نزدیک زمان انتخابات باید از روحانیون توانمند مشرف بر بحث انتخابات استفاده شود.

وی بیان داشت: تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان موظفند در زمینه فرهنگ بصیرت انتخاباتی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود استفاده کنند.

* تبلیغات دروغین کاندیداها حذف شود

فرماندار شهرستان سنندج گفت: وضع قانونی و نظارت بر اجرای قانون وظیفه اصلی نمایندگان است اما متاسفانه برخی از کاندیداها در راستای تبلیغات خارج از حیطه وظایف اصلی خود به مردم وعده‌های دروغ می‌دهند که باید سعی شود این تبلیغات در زمان تبلیغات از سوی کاندیداها حذف شود.

ولی‌الله میرزایی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه تجمعی خلاف است، بیان داشت: کاندیداها باید سعی کنند در زمان تبلیغات و اجتماع در بین مردم مجوزهای لازم را بگیرند.

فرماندار شهرستان سنندج در پایان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات 12 اسفندماه تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود ضمن سالم‌سازی فضای انتخابات اعتماد لازم را در بین مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول