اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

عظمت اسلام به رسالت پیامبر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: عظمت اسلام به رسالت پیامبر اکرم (ص) بوده و با آن دین کامل شد.

عظمت اسلام به رسالت پیامبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام نقی باقری شامگاه روز گذشته در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که پیامبر اکرم (ص) ولادت یافت ظلمت و تاریکی جزیرة‌العرب رخت بسته و به قدوم مبارک ایشان نورانی شد.

وی افزود: با آمدن پیامبر اکرم مردم از بت‌پرستی و جهل و نادانی نجات یافتند و جامعه آن روز از شرک، ظلم و ستم و فسادهای اخلاقی پاک شد.

باقری با بیان اینکه وجود پیامبر وحدت‌آفرین است گفت: مردم مسلمان باید با تأسی از آموزه‌ها و رفتار نبوی وحدت و همبستگی را سرلوحه امور خود قرار دهند و از اختلافات جزئی و کم‌اهمیت پرهیز کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: تمام مشکلات جهان اسلام بر اثر اختلاف است که دشمنان به این اختلافات دامن می‌زنند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند تا قدرت اسلام را ضعیف کرده و خود بر آنها حکمرانی کنند.

وی وحدت را زمینه‌ساز تثبیت حکومت الهی در جامعه دانست و تصریح کرد: جوامع و ملت‌های اسلامی با رمز اتحاد و یکدلی زمینه تثبیت حکومت الهی و حیات معنوی انسان‌ها را فراهم می‌کنند.

باقری هفته وحدت را فرصت مناسبی برای اتحاد بیش از پیش مسلمانان خواند و اضافه کرد: مسلمانان باید این فرصت ارزشمند را قدر بدانند.

حجت‌الاسلام باقری، رسالت را یک امر مهم اعتقادی، اجتماعی و سرنوشت‌‌ساز در زندگی بشر دانست و تصریح کرد: از دیدگاه قرآن، یکی از شاخص‌های اصیل رسالت در جوامع اسلامی، تبیین و تشریح دین اسلام توسط مبلغان و روحانیان است.

امام جمعه شاهین‌دژ، رسالت و امامت را مکمل یکدیگر دانست و گفت: شکوه و عظمت اسلام به رسالت نبوی، امامت علی (ع) و ختم خاندان مطهرش است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول