اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

153 روستای رشت آب شرب دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت گفت: 153 روستای شهرستان رشت از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند و 18 پروژه دیگر آبرسانی نیر در دست افتتاح است.

153 روستای رشت آب شرب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید ولی‌الله عظمتی ‌شب گذشته‌ در مراسم پروژه آبرسانی به 44 روستای این شهرستان در روستای ‌بیج‌بخش خمام، اظهار داشت: شهر رشت با همت مردم، مسئولان و تاکید استاندار از تحول و جهش خوبی در بخش سازندگی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 219 پروژه با اعتبار 1300 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 21 طرح با اعتبار 238 میلیارد تومان در بخش خصوصی و 198طرح با اعتبار 67 میلیارد تومان توسط بخش دولتی به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال قابل توجهی در پروژه‌های بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی حضور مردم و ارتباط بین مردم و مسئولان است، اضافه کرد: اراده و اخلاص مسئولان در خدمتگزاری به مردم کاملا مشخص است.

وی، با اشاره به اینکه در بخش آب شرب روستایی بیش از 153 روستا از این نعمت برخوردار هستند، افزود: 18 پروژه در دست اجرا و 10 پروژه آبرسانی دیگر نیز در دست افتتاح داریم.

عظمتی ادامه داد: ما شاهد تحول خوب در تمام زمینه‌ها هستیم و عمده‌ترین مشکلات ما در بخش‌های گاز، راه روستایی و آب شرب است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات زیادی در محرومیت‌زدایی روستاها هستیم، ابراز داشت: در سال 90 با توجه به نامگذاری آن به سال جهاد اقتصادی، تحولات زیادی را در حوزه آب شرب روستایی شاهد هستیم.

محمدعلی فرامینی با بیان اینکه 15 هزار و 400 خانوار در 75 روستا با اعتبار 18 میلیارد و 800 میلیون تومان از نعمت آب شرب برخوردار شدند، گفت: در سال 90 تعداد 157 روستا بالغ بر 28 میلیارد تومان و 24 هزار خانوار و در شهر رشت هفت پروژه در راستای آبرسانی و بهبود کیفیت از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره پروژه‌های هفته دولت، بیان داشت: در هفته دولت امسال 31 پروژه با اعتبار 93 هزار و 250 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول ابراز داشت: تعداد 82 روستا با 12 هزار و 546 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند که شاخص بهره‌مندی استان 2.22 درصد افزایش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه دولت کارهای عمرانی و خدماتی زیادی را در دست اجرا دارد، خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر 32 پروژه با اعتبار 188 هزار و 362 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرامینی افزود: تعداد 75 روستا با 15 هزار و 397 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند که شاخص بهره‌مندی استان 2.18 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی شاخص بهره‌مندی روستاها از 42 درصد به 83.69 درصد رشد 83.27 درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول