اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

توسعه فضاهای آموزشی نیازمند مشارکت خیران است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه بیش از پیش فضاهای آموزشی نیازمند مشارکت جدی خیران است.

توسعه فضاهای آموزشی نیازمند مشارکت خیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد محمودی عصر امروز در مراسم تجلیل از خیر مدرسه‌ساز و پدر شهید ساکو مجنونیانس اظهار داشت: ایران اسلامی در سه دهه گذشته در زمینه تولید علم و تکنولوژی به افتخارات بی‌نظیر دست یافته است که این امر در سایه تلاش و پشتکار جوانان و اندیشمندان این مرز و بوم است.

وی با تقدیر از مدرسه‌سازان و خیران استان افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز در راستای بهره‌مندی بیشتر از مشارکت خیران در امور فرهنگی و آموزشی باید سازوکارهای لازم را برای حضور بهتر خیران و ارائه خدمات به جامعه دانش‌آموزی فراهم کند.

محمودی با تاکید بر افزایش مشارکت‌های مردمی در استان گفت: برای رسیدن به اهداف متعالی نظام آموزشی در استان باید مشارکت‌های عمومی و خیران نیکوکار افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به افزایش میزان سوادآموزی در استان تصریح کرد: در سال‌های اخیر فضاهای آموزشی استان با مشارکت خیران و افزایش اعتبارات دولتی ‌بهبود و توسعه چشمگیری یافته‌اند چرا که میزان باسوادی در استان در میان جمعیت شهری به 86 درصد و در جامعه روستایی به 70 درصد ارتقا یافته است و این در حالی است که در گذشته آمار باسوادی در شهرهای استان 62 درصد و در روستاها 20 درصد بود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ملت ایران اسلامی در سایه اتحاد و یکپارچگی و ولایتمداری توانست در برهه‌های مختلف در مقابله با توطئه‌های دشمنان پیروز شود.

در این مراسم، سالن ورزشی شهید ساکو مجنونیانس با زیربنای 741 متر مربع و با اعتبار 4 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و همزمان با افتتاح این طرح عملیات ساخت مدرسه ابتدایی 10 کلاسه شهید ساکو مجنونیانس به همت پدر این شهید با هزینه شخصی 8 میلیارد ریال در شهرک کارگران ارومیه آغاز شد.

با تکمیل این پروژه جمع ارزش ریالی پروژه‌های اهدای این خیر مدرسه‌ساز به 20 میلیارد ریال می‌رسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول