اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خبر داد

هوشمندسازی 20 هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری تعداد مدارس هوشمند کشور به 20 هزار باب می‌رسد.

هوشمندسازی 20 هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی

یوسف نوری در حاشیه حضور در نمایشگاه تخصصی ماشین‌های اداری، رایانه و اینترنت و نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش در دو بخش مفاهیم و امکانات تعریف می‌شود، اظهار داشت: نظام جدید آموزشی شش سه سه از سال آینده مجدداً احیاء می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 10 مدرسه قرآنی در کشور تشکیل شده است، افزود: 2.4 میلیون نفر دانش‌آموز نیز برای حفظ قرآن اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، ادامه داد: هوشمندسازی مدارس به عنوان یک راهبرد تحول بنیادی در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

به گفته نوری بهره‌گیری از فناوری اطلاعات توزیع عدالت آموزشی را ممکن می‌سازد.

این مسئول با بیان اینکه باید به فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش و در سایر حوزه‌ها به عنوان یک راهبرد نگاه کرد نه یک پشتیبان، افزود: استفاده از فناوری در مدارس سبب یادگیری بهتر دانش‌آموز و در نتیجه پرورش دانش‌آموز خلاق و پژوهشگر می‌شود.

وی با بیان اینکه در آغاز راه 450 مدرسه هوشمند در کشور وجود داشت، افزود: این رقم در سال گذشته به 3 هزار و 600 واحد و هم‌چنین تا پایان شهریورماه سال آینده این رقم به 20 هزار واحد می‌رسد.

نوری با بیان اینکه آی تی شاخص‌ها را رشد می‌دهد، گفت: در راستای هوشمندسازی مدارس هرمزگان نیز طی سال تحصیلی جاری 300 میلیون از اعتبارات داخلی آموزش و پرورش اختصاص یافته است که علاوه بر این رقم در پایان شهریور 91 نیز 1.9 میلیارد تومان دیگر به این امر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول