اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

قیمت‌ها تا پایان سال در زنجان ثابت است/ هیچ درخواست افزایش قیمتی قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به برخی از افزایش قیمت در برخی از کالاها گفت: قیمت‌ها تا پایان سال در استان زنجان ثابت باقی می‌ماند و هیچ گونه افزایش قیمت از سوی هیچ دستگاهی مورد قبول نیست.

قیمت‌ها تا پایان سال در زنجان ثابت است/ هیچ درخواست افزایش قیمتی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین نجف‌‌زاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در مقطعی از سال‌های گذشته پس از انقلاب وقتی بازار متشنج شد، مقرر شد بخشی از صلاحیت‌های امور اقتصادی به قوه مقننه واگذار شود.

وی یادآور شد: با تشخیص مراجع ذیربط مقرر شد رسیدگی به بخشی از امور اقتصادی به قوه مقننه واگذار شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع واگذاری بخشی از امور اقتصادی به قوه مقننه در مجمع تشخیص مصلحت مطرح و رسیدگی به جرائم چه در بخش دولتی و چه در بخش اقتصادی به تعزیرات حکومتی واگذار شد.

وی اذعان داشت: در سال 74 نیز چون قاچاق کالا شدت بیشتری گرفت، قانون‌گذار وقت، بخشی از جرایم کالا را نیز در بخش جرائم اولیه و ثانویه به تعزیرات حکومتی واگذار کرد.

نجف‌زاده رسیدگی به جرایم بهداشتی، دارویی و درمانی را از جمله فعالیت‌های تعزیرات حکومتی استان زنجان عنوان کرد و افزود: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز نیز از دیگر اقداماتی است که توسط تعزیرات حکومتی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هفت شعبه تعزیرات حکومتی فعال است، ادامه داد: یکی از این شعبات مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: در یکی از شعبات به پرونده‌های تخلفاتی دارویی و درمانی رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر و خدابنده نیز شعبه‌ای از تعزیرات حکومتی وجود دارد، افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز رسیدگی به تخلفات با حضور شعبات سیار انجام می‌شود.

نجف‌زاده با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان زنجان با دریافت از مراجع مختلف نظارتی اقدام به رسیدگی به پرونده‌ها می‌کند، هر شکایت و هر گزارشی که به تعزیرات وارد می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و مسئولان ذیربط در تعزیرات حکومتی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به برخی از افزایش قیمت‌هایی که در زمینه برخی از کالاها به وجود آمده است، اضافه کرد: برخی از افزایش قیمت‌ها دلیل خاصی دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان تحریم کشور و روزهای پایانی سال را از عوامل افزایش قیمت در حوزه برخی از کالاها عنوان کرد و افزود: برخی از افزایش قیمت کالاها مختص استان زنجان نبوده و به تبع کشوری این موضوع اتفاق می‌افتد.

وی اذعان داشت: متاسفانه در شرایط کنونی برخی از افراد سودجو برای رسیدن به منافع شخصی خود اقدام به افزایش بی‌رویه کالاها در بازار می‌کنند.

نجف‌زاده اظهار داشت: در صورتی که کالایی خارج از حوزه قانونی و قیمت مصوب صورت گیرد، مسئولان ذیربط در تعزیرات حکومتی با این موضع برخورد قانونی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه درخواست افزایش و تغییر قیمتی از سوی هیچ ارگانی مورد قبول نیست، ادامه داد: قیمت‌ها تا پایان سال در استان زنجان ثابت باقی می‌ماند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره  به فرا رسیدن روزهای پایانی سال یادآور شد: تعداد گشت‌های بازرسی صورت گرفته از واحدهای مختلف تولیدی و واحدهای عرضه کالا بیشتر شده تا تعزیرات حکومتی استان نظارت بیشتری بر کالاهای تولیدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از گشت‌های بازرسی نیز وجود دارند که در خارج از وقت اداری اقدام به بازرسی از واحدهای فعال در استان زنجان می‌کنند.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی استان زنجان روزانه آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه‌های مختلف تخلفاتی است، ادامه داد: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان تماس حاصل کرده و تخلفات مربوط را گزارش دهند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول