اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

افزایش قیمت لوازم خانگی مقطعی و کاذب است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان در ارتباط با چرایی افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار همدان گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی نشأت گرفته از حباب بوده و مقطعی و کاذب است.

افزایش قیمت لوازم خانگی مقطعی و کاذب است
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با چرایی افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار با بیان اینکه افزایش قیمت لوازم خانگی نشأت گرفته از حباب بوده و مقطعی و کاذب است، اظهار کرد: قیمت برخی از کالاها با نرخ ارز و دلار پایین و بالا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت ارز و دلار ثبات خوبی در بازار حکمفرما نیست، تصریح کرد: در برخی از کالاها در بازار مقداری افزایش قیمت داشته‌ایم اما در راستای برخورد با متخلفان برنامه تشدید بازرسی و نظارت در بازار را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم که بر این اساس بازرسان ما همواره در بازار حضور دارند.

رئیس مجمع امور صنفی همدان با تأکید بر اینکه دو مقوله "گرانی" و "گرانفروشی" از هم جدا هستند، گفت: ما در بازار با گرانفروشی و متخلفان در این زمینه، به جد برخورد می‌کنیم اما گرانی دست ما یا یک واحد صنفی نیست.

وی با بیان اینکه در مجمع امور صنفی و در اتحادیه‌ها ما بر اساس نرخ مصوبه کمیسیون نظارت که به همه واحدهای صنفی داده شده است، عمل می‌کنیم، عنوان کرد: با عرضه کالای قاچاق، فاکتور نامعتبر و گرانفروشی در بازار به هر نحوی به جد برخورد می‌کنیم و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نداریم.

شمس با بیان اینکه گران شدن برخی از کالاها و اجناس، نشأت گرفته از عدم ثبات بازار در دی ماه است، تصریح کرد: این افزایش قیمت‌ها بی‌تأثیر از نوسانات قیمت ارز و کالا نیست اما در هر حال باید اجناس طبق فاکتور به مشتریان فروخته شود و اگر کسی از توزیع کالایی که در اختیار دارد، اجتناب بورزد نیز مورد پیگیری قرار گرفته و باید پاسخگو باشد.

وی در ارتباط با اینکه برخی از فروشندگان آهن در همدان از فروش این کالا به مشتریان به دلیل "نداشتن قیمت" اجتناب ورزیده‌اند، نیز گفت: چیزی به نام نداشتن قیمت در بازار نداریم و این بحثی غیر قانونی است که متخلفان آن باید پاسخگو باشند.

رئیس مجمع امور صنفی همدان در بخش دیگری از سخنانش افزایش قیمت گوشت را نیز ناشی از سرد شدن هوا، گران شدن علوفه و همچنین انتقال دام از مرکز استان به استان‌های دیگر دانست.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش رضایت مردم نمایشگاه بهاره در همدان برپا می‌شود، متذکر شد: من به واحدهای مختلف صنفی توصیه می‌کنم که رعایت انصاف را داشته باشند و در مقابل افزایش کاذب قیمت‌ها و جابجایی قیمت‌ها واکنش نشان ندهند و مردم را نیز دچار سردرگمی نکنند.

شمس ادامه داد: همه واحدهای صنفی باید نرخ مصوبی کمیسیون نظارت که به صورت مجزا تعیین شده است را مورد توجه قرار دهند و بر اساس آن فاکتور بزنند و کالاها را به فروش برسانند.

وی بر لزوم توجه به عدل و انصاف در بازار تأکید کرد و گفت: یک فروشنده خود، از چندین محل مصرف‌کننده دیگر اجناس است و باید با رعایت عدل و انصاف و نیز تبعیت از قانون کمک کند تا ثبات لازم در بازار حکمفرما شود.

رئیس مجمع امور صنفی همدان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم تا ثبات نسبی در بازار حکمفرما شود، گفت: در زمینه کالایی چون گوشت که تغییر قیمت زیادی در بازار داشته نیز توصیه ما بر " نرخ شناور" است یعنی نرخ و قیمت فروش آن باید به قیمت روز و سودی که مشخص شده، باشد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول