اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان:

هرگونه افزایش قیمت در لوازم خانگی غیر قانونی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان گفت: تاکنون در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی، لیست قیمت جدیدی اعلام نشده است و هرگونه افزایش قیمت در این زمینه غیر قانونی است.

هرگونه افزایش قیمت در لوازم خانگی غیر قانونی است
رضا بامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با صحت افزایش قیمت لوازم خانگی و اجرای آن توسط برخی از مغازه‌داران در همدان، اظهار کرد: تاکنون در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی از طرف وزارت بازرگانی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده یا حتی شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده لوازم خانگی، لیست قیمت جدیدی اعلام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه لوازم خانگی قیمت‌های قبلی اجناس همچنان پابرجا و قانونی است، گفت:برخی از صنف‌ها یا واردکننده‌ها درخواست افزایش قیمت داشته‌اند اما هنوز موافقتی در این زمینه صورت نگرفته و در نتیجه اگر تفاوت قیمتی در اجناس وجود داشته باشد، غیر رسمی و موقت است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان با تأکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی و غیر مستند لوازم خانگی به هیچ عنوان مورد تأیید این اتحادیه نیست چرا که تاکنون افزایش قیمتی اعلام نشده، ابراز کرد: فروشنده باید در زمینه فروش هر نوع کالایی فاکتور معتبر ارائه دهد که بر این اساس اگر خریدار متوجه شود که قیمت با تعرفه مشخص اتحادیه تفاوت دارد و اضافه پرداخت کرده است می‌تواند اعلام کند تا به جد پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت وجود شکایت در زمینه قیمت‌ها، استعلام و پیگیری کرده و در صورت صحت متخلف را احضار می‌کنیم، گفت: طبق بررسی‌هایی که در چند روز اخیر از بازار داشته‌ایم و نیز با توجه به افزایش قیمت دلار مردم گرایشی به خرید لوازم خانگی ندارند چون می‌دانند این قیمت‌ها موقت است.

بامیان با بیان اینکه بعید می‌دانم مغازه‌داران جرأت کنند تفاوت قیمت غیر رسمی را انجام دهند، متذکر شد: در اتحادیه لوازم خانگی به طور جد با متخلفان و گرانفروشان برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مسئولان متصدی جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار عنوان کرد: با توجه به تغییر قیمتی که در بحث دلار انجام شده  ورود کالای قاچاق کاهش یافته است چرا که قیمت کالاهای قاچاق بسیار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان عنوان کرد: در حال حاضر تنها جایی که دولت ممکن است با مشکل مواجه شود و دلار آزاد خرید و فروش شود در زمینه کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه با ورود کالای قاچاق در بازار به هر شکل و با هر برندی موافق نیستیم، گفت: ورود کالای قاچاق صنف و کسب و کار ما را بهم می‌ریزد ضمن اینکه مردم نیز ضرر می‌کنند.

بامیان با تأکید بر لزوم خرید لوازم خانگی از شرکت‌های معتبر و مشخص، افزود: مردم نباید به هیچ عنوان کالایی را که ضمانت و خدمات پس از فروش ندارد خریداری کنند چرا که خودشان متضرر می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به قراردادهای موجود با شرکت‌های معتبر لوازم خانگی در کشور، گفت: نظر ما بر این است که آرامش مردم به واسطه افزایش قیمت ها بهم نریزد که با توجه به صحبت اخیر دولت در راستای ثبات قیمت‌ها اگر به واقع به این مهم پایبند باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول