اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند:

سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر بیرجند جوابگوی مراجعان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه مدت 10 روز است که دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند با مشکل مواجه شده است، گفت: حجم بالای مراجعات برای تصویربرداری با این دستگاه عامل اصلی خراب شدن است و این دستگاه جواب‌گوی مراجعان نیست.

سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی عصر بیرجند جوابگوی مراجعان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: روی دستگاه‌های تصویربرداری فعال در استان به ویژه سی‌تی‌اسکن استان به دلیل مراجعات زیاد مردم فشار زیادی وجود دارد.

وی افزود: این دستگاه‌ها ساخت ایران نیست و وارداتی است و جایگزین کردن این دستگاه‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد، چرا که باید از کشور ثالثی وارد ایران شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر 10 روز است که دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند خراب شده و تاکنون اقدامات جدی را برای رفع این مشکل انجام دادیم.

کریمی ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود حداقل دو ماه زمان لازم است، تا مشکل این دستگاه حل شود چرا که این دستگاه به مرکز ارسال می‌شود.

*استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری فقط باید در موارد اورژانسی باشد

وی اظهار داشت: مردم باید بدانند که از نظر پزشکی اگر سی‌تی‌اسکن انجام نشود مشکلی را برای ادامه روند درمان ایجاد نمی‌کند و از نظر درمان نیز فقط در موارد ضروری باید استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند تصریح کرد: هم‌چنین دستگاه‌هایی مانند ام‌ آر‌ آی نیز فقط باید در موارد اورژانسی انجام شود تا این دستگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

کریمی افزود: در برخی از موارد نیاز به استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری نیست، اما پزشکان به درخواست بیماران خود تجویز می‌کنند که این مسائل سبب ایجاد فشار بیشتر به دستگاه‌ها و خرابی آن می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول