اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاینات در مجلس خبر داد

پیشرفت 70 درصدی پروژه فولاد قاینات

خبرگزاری فارس: نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 70 درصدی پروژه فولاد قاینات خبر داد و گفت: این پروژه از نظر پیشرفت دومین پروژه در سطح کشور است.

پیشرفت 70 درصدی پروژه فولاد قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی در جمع مردم نیمبلوک اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی بنابر خدمت و توجه به نقاط محروم است.

وی با بیان اینکه برخی از اعتبارات عمرانی طبق ماده 180  قانون برنامه پنجم توسعه است، تصریح کرد: طبق این قانون دولت مکلّف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌ها با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه چهارم در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل 10 درصد به سطح یاد شده نزدیک شود.

نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها از این محل تأمین می‌شود، افزود: این ماده در برنامه پنجم توسعه وضع شده و اعتبار قابل توجهی در سطح کشور در این ماده متمرکز شده است.

قربانی از اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در غالب این ماده به استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار برای توسعه مناطق محروم براساس شاخص‌های تعیین شده اختصاص می‌یابد.

وی عمران شهری را یکی از شاخص‌های برخوردار از این اعتبارات دانست و ادامه داد: در این راستا شهرداری‌هایی که میزان درآمد آنها نسبت به شاخص کشور کمتر باشد اعتبار تعلق می‌گیرد.

*شهرداری‌های حوزه شهرستان قاینات مشمول ماده 180 هستند

نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام شهرداری‌های حوزه شهرستان قاینات مشمول اخذ این اعتبارات هستند، گفت: شهرداری‌های این شهرستان درآمد آنها بسیار پایین است و مشمول ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه هستند.

قربانی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه احداث راه روستایی از شاخص‌های کشور بالاتر است، افزود: در این راستا در سال‌جاری اعتباری برای احداث راه‌های روستایی به استان اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: این امر در حالی است که به دلیل پراکندگی راه‌های استان از محل شاخص نگه‌داری راه روستایی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است.

*درخواست وام 100 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات فولاد قاین

نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پروژه فولاد قاین گفت: در راستای اختلافاتی که وجود داشته پیمانکار کارش با رکود مواجه شده که درخواست وام 100 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات این پروژه را از بانک تجارت داریم که این امر با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت بررسی می‌شود.

قربانی با بیان اینکه پروژه فولاد قاین 70 درصد کار آن پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: از نظر پیشرفت، پروژه فولاد قاین دومین پروژه در سطح کشور است.

وی یادآور شد: پروژه فولاد قاینات از مصوبات دولت نهم و دهم بوده که در راستای اشتغال استان در حال انجام است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول