اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاد حوزه علمیه قم انجام شد

برگزاری گفتمان دینی با رویکرد انقلاب اسلامی در برازجان

خبرگزاری فارس: گفتمان دینی با رویکرد انقلاب اسلامی در برازجان برگزار شد.

برگزاری گفتمان دینی با رویکرد انقلاب اسلامی در برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در گفتمان دینی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان با تاکید بر ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توسط کسانی شروع شده و به ثمر نشست که معتقد بـودند حاکمیت تـنها از آن خـدا و پیامبر(ص) و ائمـه معصومین(ع) بوده و هر کس از غیر طریق آنان بـه حـکومت بـرسد طـاغوت و غـیرقانونی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی افزود: به همین دلیل حاکمیت پادشاهان را در طول تاریخ غیرقانونی و نامشروع می‌دانستند و در زمان غیبت امام زمان (عج) تنها حاکمیت فقیه جامع‌الشرایط را به عنوان نماینده امام زمان (عج) می‌پذیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش رهبری انقلاب تصریح کرد: هر چند که در همه انقلاب‌ها مردم تابع رهبری انقلاب بوده و گوش به فـرمانش داده و بـه دستوراتش عمل می‌کنند اما این مسئله در انقلاب ما از شدت بیشتری برخوردار بوده زیرا رهبری انقلاب در لباس مرجعیت و نـمایندگی از نـاحیه امام زمان (عج) ظهور کرده که اعتقاد مـردم آن اسـت که رد حکم او رد حکم امام زمان(عج) است و رد حکم امام زمـان(عج) رد حـکم خدا است و آن هم موجب کفر و خروج از اسلام است.

حسینی اضافه کرد: عـمل بـه بـیانیه‌ها و دسـتورات رهـبری در طول انقلاب بعنوان عمل بدستورات اسلام تلقی می‌شد و مردم با همه وجود در خط رهبری و ولایت بودند.

وی همچنین به تشریح ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران در دوران معاصر منشاء خدمات بیشماری برای مسلمان و مردم حوزه خلیج فارس شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انقلاب‌های بزرگ زیادی در جهان رخ داده و حتی تعدادی از آنها جنبه‌های دینی داشته‌اند ولی هیچکدام دوام لازم برای تشکیل دولتی بزرگ و قدرتمند مثل انقلاب اسلامی ایران را نداشته‌اند و این امر در سایه ایمان به خدا، وحدت کلمه و اطاعت از رهبری بدست آمده است.

وی در ادامه خون شهیدان انقلاب اسلامی را ادامه راه شهیدان دشت کربلا دانسته و گفت: امروز ما به پشتوانه خون شهیدان در کشوری آزاد و سربلند زندگی می‌کنیم و در برابر شهیدان و جانبازان مسئولیت سنگینی داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در تمام دنیا نمونه است و امروز شاهد الگوبرداری از این انقلاب در سطح جهان هستیم.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا افزود: نهضت مردمی امام راحل (ره) با تکیه بر شهادت‌طلبی و ولایت‌خواهی سد طاغوت را فرو ریخت و آیتی بر تحقق وعده الهی پیروزی مظلومان بر مستکبران عالم شد.

وی یادآور شد: رهبری امام راحل (ره) در آن برهه حساس توانست دنیای غرب و عوامل فریب‌خورده داخلی را شکست دهد و ندای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در دنیا طنین‌افکن کند.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار و به سئوالات دانش‌آموزان پاسخ گفته شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول