اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معدن مازندران خواستار شد

استقرار سازمان استاندارد در گمرکات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معدن مازندران گفت: سازمان استاندارد در گمرکات و مبادی خروجی کالا به نقاط مختلف دنیا از جمله عراق مستقر شوند تا از صدور کالاهای غیر استاندارد جلوگیری شود.

استقرار سازمان استاندارد در گمرکات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران، غلامرضا عشریه در جلسه هیئت مدیره این انجمن درباره سفر اخیر صنعت‌گران مازندران به منطقه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ارسال کالاهای غیر استاندارد به اقلیم کردستان عراق که با کم‌‌توجهی و نظارت ناکافی سازمان استاندارد صادر شد، اعتبار تولیدی کشورمان را دچار خدشه کرد.

وی با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر نسبت به جبران آن اقدام کرد، بیان داشت: لازم است سازمان استاندارد در گمرکات و مبادی خروجی کالا به نقاط مختلف دنیا از جمله عراق مستقر شوند تا از صدور کالاهای غیر استاندارد جلوگیری شود.

عشریه از برگزاری نمایشگاه توانمندی صنعتی ایرانی در استان سلیمانیه در سال جدید خبر داد و  گفت: عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها در شرایط کنونی به صلاح واحدهای تولیدی نیست.

وی خواستار اختصاص خط اعتباری ویژه برای واحدهای فعال و نیازمند تولید شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن فلزی، برق و الکترونیک مازندران در ادامه به بحران اقتصاد جهانی و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: همه  این موارد هزینه‌ها، عوامل و نهادهای تولید را افزایش داده و در نتیجه بهای تمام شده کالاها نیز به شدت افزایش یافته است.

محمد چلنگری با بیان اینکه ظرفیت زیادی از کارخانه‌های استان خالی است، خاطرنشان کرد: در ایجاد واحدهای جدید دقت کافی صورت گیرد تا منابع سرمایه‌گذار و بیت‌المال هدر نرود.

وی با اشاره به جایگزین شدن کالاهای ترکیه به دلیل فقدان استاندارد تولیدات داخلی در بازارهای هدف از سازمان استاندارد درخواست کرد با ارتقای فرهنگ استانداردسازی نسبت به استاندارد شدن محصولات داخلی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول