اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه امسال

91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در البرز صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان البرز گفت: طی نه ماه سال جاری تعداد 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان صادر شده است.

91  پروانه کاربرد علامت استاندارد در البرز صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان البرز، علی سعادتی اظهار کرد: طی 9 ماه نیز تعداد 4  پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری به علت عدم رعایت  شرایط استاندارد به حال تعلیق در آمده است.

وی افزود: در این مدت 20  پروانه نیز به دلیل تعطیلی واحد، عدول از شرایط استاندارد ، ابطال شده است.

این مسئول با اشاره به تعداد 91  پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده متذکر شد: از این تعداد 5 مورد در صنعت مکانیک و فلز شناسی،  19 مورد در صنعت شیمی و سلولزی،  9  مورد در صنعت ساختمانی و معدنی و 62  مورد نیز در صنعت غذایی و کشاورزی صادر شده است.

وی با اشاره به ابطال و تعلیق پروانه‌های صنعت‌های مذکور نیز اظهار کرد: تعداد ‌یک ابطال پروانه اجباری در صنعت الکترونیک، 2 مورد ابطال پروانه اجباری در صنعت مکانیک، 3 مورد ابطال پروانه در صنعت شیمی و سلولزی و  14 مورد پروانه در صنعت غذایی و کشاورزی ابطال شده است.

وی افزود: عدم رعایت ویژگی‌های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

سعادتی عنوان کرد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده یا ارائه کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی تأکید کرد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد، بدون علامت استاندارد  و یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع هستند.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول