اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

خیّران اورژانس وارد فعالیت شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: خیّران اورژانس، اورژانسی وارد فعالیت در این حوزه شوند.

خیّران اورژانس وارد فعالیت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون خیران اورژانس سال‌های گذشته بنابر سیاست‌های آن زمان با یک وقفه رو به رو شد، اما این در حالی است که براساس نیاز زمان و صلاحیت فعلی، احساس می‌شود خیران سخاوتمند اورژانس در قالب کانون سخا وارد حوزه کار شوند.

وی بیان داشت: در بسیاری از اماکن شهر اصفهان نیاز به احداث واحد امدادی و حتی کانکس اورژانسی است که چون هنوز در تعاملات با ارگان‌های مختلف دولتی و کمک‌خواهی آنها در این امر به توافقات اولیه برای احداث نرسیدیم، کمی این کار به کندی پیش می‌رود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اگر بتوانیم در گوشه‌ای از مسجد یا مدارس، ورزشگاه‌ها یا خیابان‌های پرتردد مانند چهارراه ‌تختی اصفهان، در قالب کانکس اورژانسی احداث کنیم در بسیاری از انجام امور امدادی پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه از خیران اورژانسی انتظار می‌رود که در اهدای زمین، ساخت و تجهیزات به مسئولان اورژانس اصفهان کمک کنند، افزود: بیشترین خواسته ما از خیّران اورژانسی این است که در ارتباطاتی که با خیّران مناطق دیگر دارند، راه را برای انجام امور اورژانسی تسهیل کنند.

اسماعیلی گفت: اگر همیاری مسئولان و کمک خیّران بود، شاید نیاز به تحمل چهار ماه زمان برای احداث یک واحد امدادی در شهر اصفهان که می‌توانست حداقل به هزاران نفر در روز خدمات اورژانسی ارائه دهد، احساس نمی‌شد.

وی تأکید کرد: از چند سال گذشته مسئولان اورژانس آمادگی خود را برای آموزش رایگان گروه‌های مختلف جامعه با مسائل فوریت‌های پزشکی و امدادی در قالب طرح بها اعلام کرده است که در این طیف افراد بسیاری به صورت داوطلب آموزش دیدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره‌های آموزشی، طلاب کم‌ترین حضور را داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان بهزیستی استان اصفهان به منظور آموزش مربیان مهدکودک‌ها بسته شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که عدم آگاهی و آشنایی برخی افراد با امور اورژانسی و امدادی سبب شده که ضمن پیدا کردن نگاه منفی به مأموریت‌های اورژانس نیز به انتظارات بالایی از این ارگان دست پیدا کنند.

اسماعیلی آمادگی خود را برای آموزش خبرنگاران و آشنایی با امور امدادی و اورژانسی خبر داد و گفت: به تمام خبرنگاران داوطلب کارت سلامت داده می‌شود که براساس آن می‌توانند سالانه به صورت رایگان معاینات پزشکی شوند.

وی از آموزش نیروهای انتظامی، نیروهای امدادی آتش‌نشان، غریق‌نجات‌ها و هلال‌احمر خبر داد و اضافه کرد: برای نخستین بار رانندگان حمل‌ و نقل در قالب طرح بها آموزش دیدند و این در حالی است که مهمانداران هواپیما، کارگران و ورزشکاران و خانم‌های خانه‌دار نیز جزو این گروه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول