اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: خط اورژانس اجتماعی 123 شهرستان بویین‌زهرا در آذر ماه امسال راه‌اندازی شده است و آسیب‌دیدگان به صورت رایگان می‌توانند از این خط استفاده کنند.

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان بویین‌زهرا

احمد ابراهیمی کارشناس دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قزوین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امسال خشونت‌های خانگی از جمله کودک‌آزاری و همسرآزاری نسبت به 9 ماه مشابه سال گذشته با اورژانس اجتماعی 123 افزایش یافته است.

وی ایجاد سیستم گزارش‌دهی سریع و قابل دسترس با اولویت دادن به کودکان را یکی از اهداف راه‌اندازی این خط سه رقمی عنوان و اظهار کرد: این خط از اعداد ساده استفاده شده و به راحتی افراد آسیب‌دیده به‌ خصوص کودکان می‌توانند برای ارایه خدمات اورژانس با این خط تماس بگیرند.

ابراهیمی ادامه داد: کودک‌آزاری، همسرآزاری و اختلافات شدید خانوادگی بیشترین مباحثی است که در زمینه آنها با اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی قزوین تماس حاصل شده است که در این بین کودک‌آزاری بیشترین تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی کاهش جرایم، جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات و مداخلات تخصصی به اقشار آسیبپذیر برای دستیابی به حقوق خود و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی را از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این خط اورژانس اجتماعی 123 عنوان و بیان کرد: این خط آماده پاسخگویی به آسیب‌دیدگان اجتماعی از جمله کودک‌آزاری، همسر‌آزاری، افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و کودکان کار و خیابان است.

* راه‌اندازی اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان بویین‌زهرا

این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز مداخله در بحران و واحد سیار اورژانس اجتماعی شهرستان بویین‌زهرا از سال گذشته ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف را آغاز کرده بود، گفت: خط اورژانس اجتماعی 123 شهرستان بویین‌زهرا در آذر ماه امسال راه‌اندازی شده است و آسیب‌دیدگان به صورت رایگان می‌توانند از این خط استفاده کنند.

وی گفت: افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی می‌توانند برای دریافت خدمات از ساعت 8 صبح تا 8 شب با این خط تماس بگیرند و از خدمات‌دهی اورژانس اجتماعی به صورت دائمی بهره‌مند شوند.

ابراهیمی با اظهار اینکه خدمات سیار اجتماعی خدمات پزشکی به صورت واحد سیار با تجهیزات لازم در خودروی اورژانس به محل مورد نظر اعزام و خدمات اورژانس را از قبیل راهنمایی، روانکاری و دیگر مسایل ارائه می‌دهند، افزود: افراد آسیب‌دیده بلافاصله راهنمایی می‌شوند و در صورت نگهداری سه روز به مکان دیگری در این شهرستان انتقال و از سه روز بیشتر به مکان دیگری در شهر قزوین منتقل می‌شوند.

* پیشگیری از وخیم شدن آسیب‌دیدگان اجتماعی 

وی توزیع بروشور در مدارس و مهدهای کودک‌ و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های گروهی را از جمله اقدامات اطلاع‌رسانی راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی 123 شهرستان بویین‌زهرا عنوان کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع به جامعه هدف می‌توان افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند از مراحل اولیه آسیب آنها پیشگیری و همچنین افرادی که در مراحل اولیه آسیب اجتماعی‌اند می‌توانند با تماس این خط وخیم شدن آسیب اجتماعی آنها را کنترل و برطرف کرد.

این مقام مسئول افزود: کودک‌آزاری، همسرآزاری، معتادان، بیماران مزمن، کودکان کار و خیابانی و افرادی که در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی هستند می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی 123 بهره‌مند شوند.

کارشناس دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قزوین ارائه خدمات اورژانس اجتماعی 123 را به آسیب‌دیدگان اجتماعی در استان قزوین را با توجه به امکانات محدود مطلوب ارزیابی کرد و افزود: افراد آسیب‌دیده اجتماعی در شهر قزوین به راحتی می‌توانند برای دریافت خدمات بدون استفاده از کد با همراه اول تماس بگیرند و همچنین اجرای این طرح برای شهرستان‌های اطراف استان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه کارشناسانی که در این اورژانس به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی مشاوره می‌دهند از بین افراد توانمند برگزیده و دوره‌های آموزشی را با موفقیت طی کرده‌اند، اظهار کرد: مشاوران به افراد آسیب‌دیده اجتماعی مشاوره و راهنمای‌هایی لازم را ارائه می‌دهند و اگر فردی وضعیت بحرانی‌تری داشته باشد مشاوره تخصصی بلند مدت ارائه می‌دهند تا فرد به سلامت اجتماعی باز گردد.

ابراهیمی گفت: تعداد مشاوران شهرستان بویین‌زهرا با توجه به بعد جمعیتی این شهرستان مطلوب است.

وی گفت: دو خودرو اورژانس اجتماعی 123 در شهر قزوین و دو خودرو در شهرستان‌های تاکستان و بویین‌زهرا و شهر قزوین به شهرستان البرز نیز خدمات‌دهی می‌کند و در آینده برای شهرستان آبیک خودرو اورژانس اجتماعی تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/ج10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول