اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

60 شاعر برتر شمال‌غرب کشور در حوزه شعر انقلاب معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از معرفی 60 شاعر برتر شمالغرب کشور در حوزه شعر انقلاب اسلامی خبر داد.

60 شاعر برتر شمال‌غرب کشور در حوزه شعر انقلاب معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمد دادی" اظهار کرد: همزمان با آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌‌ایی شعر فجر که 20 بهمن‌ماه جاری در تبریز برگزار می‌شود 60 شاعر در حوزه انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، ‌آذربایجان‌غربی، ‌زنجان و اردبیل معرفی شده و از هفت شاعر پیشکسوت استان نیز  در حوزه شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

وی، جشنواره شعر فجر را نقطه عطف فعالیت‌های ادبی کشور دانست و گفت: شعر و ادب به علت رسایی و شیوایی در انتقال پیام به مخاطبان در هر عصری پیشتاز سایر هنرها بوده و در عصر حاضر نیز توانمندترین بازوی انقلاب به شمار می‌رود.

دادی تاکید کرد: شعر انقلاب از مهم‌ترین انواع شعر متعهد و ارزشی است که دامنه بسیار گسترده‌ای داشته و به خاطر ارتباط تنگاتنگی که با موضوعات مقاومت، ‌معرفت و شهادت و باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد می‌تواند زمینه مناسبی برای ظهور و بروز استعدادهای شاخص ادبی باشد.

وی افزود: زبان هنر و شعر می‌تواند به راحتی در ادراک مخاطب تاثیر گذارد و خلق آثار منظوم ولایی از سوی شاعران دوست‌دار انقلاب اگر توام با بصیرت و  شناخت عمیق و کافی از مسائل روز باشد می تواند در تعمیق باورهای دینی مردم نقش بسزایی ایفا کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با نگاهی گذرا به پیشینه شعر کشور و آثار ماندگار شعرایی که هویت فرهنگی ملت ما را رقم زده‌اند، درمی‌یابیم که شعرای متعهد همواره در آفرینش این آثار، متأثر از آموزه‌های ناب و اصیل اسلامی بوده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت شعر و ادب در آفرینش و صدور فرهنگ متعالی، باید جایگاه ویژه شعر و ادبیات انقلاب بیش از پیش تبیین شده و از  ظرفیت فرهنگی و ادبی غنی جوانان بهره گرفته و این استعدادهای عظیم شناسانده و معرفی شوند.

دادی با اشاره به اینکه جشنواره شعر فجر به‌عنوان یک رویداد ادبی همزمان با تهران در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، گفت: این جشنواره ثمرات زیادی برای جامعه فرهنگی و ادبی کشور و استان به همراه دارد  و امیدواریم با رصد نقاط قوت و ضعف شعر متعهد و ارزش مدار شاهد ارتقای روزافزون سطح کارهای فعالان این عرصه باشیم.

آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر فجر روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه جاری ساعت 15 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول