اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

پیشرفت علمی ایران قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: قدرت بی‌نظیر علمی کشورمان یک ابزار بازدارنده در مقابله و مواجهه با دشمنان و جبهه کفر است.

پیشرفت علمی ایران قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی صبح امروز در جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: این قدرت و صلابت ایران اسلامی ما را به شایسته‌ترین قدرت در عرصه علوم و فناوری‌های جدید و همچنین قدرت فائق بر دشمنان تبدیل کرده به گونه‌ای که کمتر کسی فکر می‌کرد بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب ایران رتبه اول علمی منطقه را به دست آورد.

وی فرمایش اخیر مقام معظم رهبری را در توصیف پیشرفت‌ها و نقاط قوت عرصه علمی و فناوری کشور زمینه‌ساز حرکت مضاعف و دلگرمی پژوهشگران و محققان جوان دانست و افزود: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب از علم به عنوان پایه توسعه و اقتدار یاد کردند به یقین در تحولات امروز جهان این دست یافتن به ابزارهای نوین علمی است که می‌تواند قدرت نافذ به شمار آید.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با یادآوری اینکه تحولات علمی و فرهنگی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دوستان و دشمنان این کشور مایه حیرت و مباهات بوده است، ابراز داشت: ما نه تنها در حوزه فناوری هسته‌ای به برکت تحریم‌ها و برخی کارشکنی‌های دشمن موفق عمل کردیم بلکه در رشته‌های پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی، تولید داروهای ضد سرطان و همچنین تامین زیرساخت‌های فنی و مهندسی به دستاورد‌هایی عظیم رسیدیم که شاید در روزهای اول پیروزی انقلاب در خواب نیز تصور آن را نمی‌کردیم.

این مسئول ادامه داد: با این حرکت جهشی به نظر می‌رسد تا پایان برنامه چشم‌انداز نظام اسلامی رتبه علمی ایران به حدی توسعه پیدا کند که جزو سه کشور برتر علمی دنیا باشیم که این امر با وجود باور و قدرت درست و تحلیل شایسته جوانان‌مان دور از دسترس نیست.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین به پیشرفت‌های علمی این دانشگاه به ویژه تولید صدها مقاله علمی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: تنها در یک سال اخیر محققان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی 300 مقاله تولید کردند که اکثر آنها در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون دانشجویی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: از کل دانشگاه‌های استان نیز با تولید 800 مقاله و چاپ و انتشار آن در مجلات معتبر جهانی یک حرکت جهشی را در این بخش شاهد هستیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول