اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ششمین روز دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از 35 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرهای اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از ایام‌الله دهه فجر و در مناطق مختلف استان اردبیل 35 طرح تولیدی، خدماتی و عمرانی با سرمایه‌گذاری 28 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 35 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به میمنت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و همزمان با ششمین روز ایام‌الله دهه فجر گازرسانی به هشت روستای پارس‌آ‌باد با یک میلیارد و400 میلیون تومان، احداث کشتارگاه صنعتی دام در این منطقه با 4 میلیارد و 300 میلیون تومان، افزایش ظرفیت پست اصلاندوز از 15 مگاوات به 30 مگاوات با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین به همین مناسبت پنج طرح بهزیستی شامل 13 واحد مسکن مدد‌جویی، دو مرکز مشاوره تربیتی، کلینیک مددکاری و مرکز نگهداری سالمندان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و300 میلیون تومان در اردبیل راه‌اندازی شد.

در شهرستان نیر هم سه طرح با 34 میلیون تومان اعتبار شامل آبرسانی، برق‌رسانی و آسفالت راه روستایی و همچنین کانکس پلیس راه افتتاح شد.

در ایام دهه فجر سالن ورزشی دانش‌آموزان دختر با 400 میلیون تومان اعتبار و 11 واحد مسکن محرومان کمیته امداد با 70 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با دهه فجر خانه دیجیتال شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال و نمین به بهره‌برداری رسید که به گفته منصور شرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل این پروژه‌ها با هدف ایجاد فضای سالم اینترنتی و با سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

در پارس‌آباد نیز 13 خانه مسکونی مددجویی کمیته امداد، چهار خانه عالم در روستاها و 73 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده روستایی به همراه مرکز توانبخشی و دو مهد کودک افتتاح شد.

در خلخال نیز واحد تولیدی صنایع چوب، درب‌های پیش‌ ساخته و همچنین دو واحد مسکن مدد‌جویی در مجموع با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین در ایام‌الله دهه فجر جمعی از مسئولان شهرستان خلخال از مرکز نگهداری معلولان، جسمی، حرکتی و جسمی در مرکز توان‌بخشی ثامن‌الائمه عیادت کردند.

فرماندار خلخال در جریان این بازدید خدمت‌رسانی به معلولان را هدف بزرگ در رسیدن به اجر اخروی اعلام کرد و اظهار داشت: معلولان از اقشار محروم جامعه بوده و خدمت در این مرکز به این قشر نوعی ایثار در راه خدا است چرا که معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی امیدی به زندگی ندارند و این پرستاران و بهورزان فعال در این مرکز هستند که شوق زندگی را در وجود آنها بارور می‌کنند.

ذبیح‌الله عبداللهی با یادآوری اینکه 40 معلول ذهنی و حرکتی در این مرکز در گروه سنی زیر 14 سال نگهداری می‌شود از توانمندی‌های آنها در رشته‌های هنری قلاب‌بافی، گلدوزی و چند رشته دیگر خبر داد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول