اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی:

جای تخصص و حرفه آموزی در دانشگاه‌ها خالی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه دانشجویان تخصص لازم در رشته خود را برای فعالیت کردن ندارند، گفت: جای تخصص و حرفه آموزی در دانشگاه‌ها خالی است.

جای تخصص و حرفه آموزی در دانشگاه‌ها خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته  اطلاع ‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی اظهار داشت: باید دانشجویان هم‌زمان با تحصیل کردن، در رشته تحصیلی خود مهارت، تخصص و تجربه کسب کنند تا بتوانند در آینده برای خود اشتغال‌زایی کنند.

وی به ضرورت مسئله کارآفرینی و اشتغال‌زایی در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به حل مسئله بیکاری توجه شود تا از وجود این معضلات در اجتماع کاسته شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: کارآفرینان کسانی هستند که از اشتغال‌زایی فراتر می‌روند و افراد دیگر را زیر مجموعه خود قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: اکثر دانشجویانی که برای کار به این نهاد مراجعه می‌کنند، متأسفانه تخصص لازم در رشته خود را برای فعالیت کردن ندارند.

اکبریانی اضافه کرد: علت این مسئله این است که بیشتر دانشگاه‌ها نیز به صورت تئوری کار می‌کنند و جای تخصص و حرفه آموزی در آن‌ها خالی است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، بیکاری است، گفت: باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت و بازار کار بیشتر شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: دانشجویان باید حداکثر استفاده را از زمان تحصیل خود ببرند و هم‌زمان با تحصیل در پی کسب تخصص کاربردی باشند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشجویانی که در رشته‌هایی مانند علوم انسانی تحصیل می‌کنند، طی تحصیل از امکانات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نیز برای کسب تخصص استفاده کنند.

اکبریانی تصریح کرد: از دیگر راهکارها برای ایجاد روحیه کارآفرینی در جامعه این است که در مراکز آموزش عالی واحدهای درسی در رابطه با کارآفرینی وجود داشته باشد.

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ 24 تا 27 بهمن‌ 90 در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول