اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی-33

مازندران رتبه اول گازرسانی روستایی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: به برکت انقلاب، رتبه اول گازرسانی به روستاها در کشور متعلق به مازندران است.

مازندران رتبه اول گازرسانی روستایی کشور را دارد

محسن عرب‌مقصودی در جریان بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به پنج روستای دهستان گلیجان از توابع بخش خرم‌آباد تنکابن شامل روستاهای لشگرک، گیل محله، ابکله سر کوچک و بزرگ و تودارگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: نعمت گاز خانگی از جمله برکات و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده که استان مازندران نیز از آن بهره‌مند شده است.

وی اظهار داشت: در مازندران در بخش شبکه‌گذاری و خطوط تغذیه 13 هزار و 514 کیلومتر و 179 ایستگاه گاز نصب و راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر 563 هزار و 720 علمک گاز بر روی شبکه‌ها نصب است که هر کدام پیام‌آور انقلاب اسلامی است.

عرب‌مقصودی ادامه داد: در بخش شهری 421 هزار و 442 مشترک گاز با 97 درصد بهره‌مندی و در بخش روستایی 70 درصد از روستائیان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت شهر در استان در حال اجرای عملیات گازرسانی است که در کلاردشت بخشی از کار به بهره‌برداری رسیده و دو شهر دیگر نیز در حال مطالعات و امکان‌سنجی هستند که شرایط کوهستانی دارند و چهار شهر دیگر در حال فراخوان برای انتخاب پیمانکار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه مازندران 3 هزار و 80 روستا دارد که از این تعداد یک‌هزار و 800 روستا نزدیک خطوط لوله و در جلگه هستند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 200 روستا از این تعداد از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان داشت: 441 شهرک صنعتی در مازندران گازدار شدند و 86 جایگاه سی ان جی نیز در استان در حال فعالیت و خدمات هستند.

عرب‌مقصودی با اشاره به شهرستان تنکابن افزود: صددرصد شهرهای تنکابن گازدار شده‌اند و از تعداد کل روستاهای تنکابن 47 درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر نیز 61 روستا در این شهرستان دارای پیمانکار هستند و 15 روستا نیز در حال انتخاب پیمانکارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران پروژه در حال افتتاح در روستای لشگرک را شامل پنج روستا عنوان کرد و گفت: اجرای 17 هزار و 935 متر شبکه با اعتباری بیش از 7 میلیارد و 776 میلیون ریال از مشخصات این پروژه است که 446 خانوار را از نعمت گاز بهره‌مند می‌سازد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول