اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد

بهره‌برداری از 119 پروژه گازرسانی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 119 پروژه شرکت گاز تا پایان دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از 119 پروژه گازرسانی در کردستان

 

محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این تعداد پروژه شامل گازرسانی به روستاها و صنایع است که برای افتتاح و کلنگ‌زنی از آنها در مجموع 225 میلیارد ریال برای اعتبار هزینه می‌شود.

به گفته وی تا پایان دهه فجر 14 پروژه گازرسانی در روستاهای شهرستان بیجار، 9 پروژه در دهگلان، 6 پروژه در سروآباد، 4 پروژه در سقز، 4 پروژه در قروه، 14 پروژه در دیواندره، 4 پروژه در سنندج و 10 پروژه در کامیاران گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر امسال 79 روستای استان از محل مصوبات رهبر معظم انقلاب گازرسانی می‌شود، تصریح کرد: گازرسانی به این روستاها اغلب در طول امسال و تعدادی نیز از سال گذشته آغاز شده است.

مهدوی همچنین گازرسانی به تعداد 32 مورد دیگر را از پروژه‌های افتتاحی ایام دهه فجر در استان اعلام کرد و گفت: گازرسانی به پروژه مسکن مهر بهاران سنندج، مجموعه ورزشی کارگران سنندج، دانشگاه آزاد و پیام نور سنندج، مرغداری، آجرپزی و کارخانه قند از مهم‌ترین این پروژه‌هاست.

* بهره‌مندی جمعیت 549 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی

وی با اشاره به اینکه شمار روستاهای گازدار کردستان بعد از دهه فجر به 549 روستا افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر 470 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان شمار شهرهای گازدار استان را 22 مورد عنوان کرد و گفت: گازرسانی به شهرهای صاحب و شویشه نیز به تازگی آغاز شده و سال آینده ساکنان این شهرها نیز به شبکه گاز طبیعی می‌پیوندند.

مهدوی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان کردستان را در حال حاضر  99.6 درصد و در جمعیت روستایی را نزدیک 50 درصد ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 91 تمام شهرهای استان کردستان گازدار می‌شود، خاطر نشان کرد: سال آینده جشن گازدار شدن تمام شهرهای استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول