اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

45 درصد روستانشینان اردبیل متنعم از گاز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: بیش از 45 درصد روستانشینان سختکوش استان اردبیل به برکت انقلاب اسلامی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

45 درصد روستانشینان اردبیل متنعم از گاز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی یکشنبه شب در مراسم افتتاح همزمان گاز هشت روستای شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهرها و روستاهای کشورمان از ذخیره گازی ایران بهره‌مند شده و روز به روز شاهد توسعه این امر در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشورمان هستیم.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ یک از شهرها و روستاهای استان سردسیر اردبیل لوله‌کشی گاز طبیعی انجام نشده بود در حالی که در کمتر از 33 سال تمام شهرهای استان اردبیل و نزدیک به نیمی از روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 99.5 درصد از خانوارهای شهری این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند افزود: به واسطه خدمات و برکات نظام، هم‌اکنون 23 شهر و 281 روستا در استان اردبیل گازرسانی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: با بهره‌مندی 164روستای در دست اقدام میزان بهره‌مندی مردم روستاها به 58 درصد خواهد رسید.

خدایی با بیان اینکه تاکنون به بیش از 931 واحد صنعتی عمده و جزء و نیز جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان گازرسانی شده است اضافه کرد: تاکنون 4 هزار و 270 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

وی از نصب 152 هزار علمک گاز در سراسر استان اردبیل و اجرای عملیات گازرسانی به شهر مرادلو در مشگین‌شهر و بخش موران در گرمی خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون 280 هزار مشترک در استان وجود دارد.

این مسئول بیان داشت: در طول دهه مبارک فجر علاوه بر بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به خط تغذیه شهرستان نمین، 50 روستا، صدها واحد مسکن مهر، دو شهرک صنعتی در استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد که برای اجرای این طرح‌ها در مجموع حدود 157 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به مناسبت پنجمین روز از دهه مبارک فجر به طور همزمان از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای عباس‌آباد، تکله، عیوضلو، پلنگ‌لو، اِفچی و گدایلو با 14 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

با افتتاح این طرح‌ها 800 خانوار روستایی شهرستان پارس‌آباد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول