اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد و امروز نتیجه وحدت بین مسلمانان در کشورهایی مانند سودان، مصر و لیبی مشاهده می‌شود.

هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: این هفته به برکت انقلاب نامگذاری شد و می‌تواند مانند حلقه‌ای مسلمانان را به یکدیگر نزدیک و متصل کرده تا بتوانند علیه استکبار در جبهه‌ای واحد وارد نبرد شوند و با دشمنان دین مقابله کنند.

وی با اشاره به آیات پایانی سوره فتح گفت: خصوصیات افرادی است که پیرو راستین رسول‌الله(ص) هستند و رهبری و الگوی خود را پیامبر خدا قرار داده و بین خودشان وحدت، مودت، دوستی و یکپارچگی ایجاد کرده تا بتوانند با قدرت در برابر دشمنان مقاومت کنند.

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: مسلمانان باید با دین و کتاب مشترک در کنار یکدیگر باشند و به قرآن به عنوان ملاک نزدیکی تاسی کنند و در این مسئله که رهبر ما پیامبر اکرم(ص) است اتفاق نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت به برکت انقلاب رنگ و بوی خود را پیدا کرد، گفت: امروز نتیجه وحدت بین مسلمانان در کشورهایی مانند سودان، مصر و لیبی مشاهده می‌شود به طوری که مسلمانان در این کشورها با اتحاد و همبستگی توانستند با دیکتاتورها مبارزه کنند و آنها را از صحنه حذف کنند.

عظیمی یادآور شد: اهل سنت و شیعیان باید به قرآن مراجعه کرده و این کتاب آسمانی را ملاک قرار دهند، زیرا در این اصول بحث و اختلافی نداریم و بزرگان شیعه و اهل سنت در این زمینه گام‌های مهمی برداشتند.

وی با اشاره به وظایف علمای اهل سنت و شیعه گفت: علمای شیعه باید در زمینه وحدت شیعه و سنی اهتمام بیشتری داشته باشند و این عالمان باید با استناد به دستورات قرآن و رسول گرامی اسلام(ص) به وحدت برسند.

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: بر بزرگان شیعه و سنی لازم است از نقل مسائل تفرقه‌انگیز که صحت ندارد مانند احادیث دروغین پرهیز کرده و جعلیات که وارد مذهب شیعه شده را کنار بزنند و مردم را با حقایق شیعه آشنا کنند و بین شیعه و سنی در برابر جبهه استکبار وحدت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید سنت رسول اکرم(ص) را ملاک قرار دهند، گفت: حضرت در آن دوران با یهودی‌ها سازش می‌کرد و زندگی مسالمت‌آمیز با آنها داشت که این ویژگی شاخص باید سرمشق و الگوی ما قرار گیرد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول