اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم:

وحدت سبب حفظ هیمنه امت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: وحدت و اتحاد حفظ قدرت و هیمنه است و همه جوامع بشری در سایه وحدت قدرت خاصی پیدا می‌کنند.

وحدت سبب حفظ هیمنه امت می‌شود

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: وحدت یکی از موضوعات مهم بوده که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته و این کتاب آسمانی موضوع وحدت را از اساسی‌ترین مسائل برشمرده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: وحدت به معنای یکی شدن بوده و از ریشه وحده به معنای یکتایی و یگانگی است و خداوند در آیاتی از قرآن به مومنان یادآور می‌شود که تلخی و خطرآفرینی تفرقه را هیچگاه از یاد نبرند و بدانند خداوند بین انسان‌ها انس و الفت برقرار کرده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران گفت: در این آیه دو بار از نعمت اتحاد یاد شده که نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت این مبحث است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی در سایه وحدت می‌تواند به آمال و آرزوهای خود برسد، عنوان داشت: گستره اتحاد و وحدت در قرآن وسیع است و خداوند در برخی آیه‌ها، بحث اتحاد را با نگاه بین‌المللی بیان کرده و به تعبیری دیگر اتحاد جهانی را مطرح می‌کند.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: برخورداری انسان‌‌ها از حقوق مساوی مورد تشویق دین اسلام بوده و این امر آثار ارزشمندی در روابط انسان‌ها داشته و اضمحلال حاکمیت سلطه و برقراری رابطه سالم انسانی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید خداوند شما را از یک نسل آفریده و رنگ و زبان مایه امتیاز و برتری نیست، بلکه این اختلافات از نشانه‌های شناخت خداوند متعال است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان داشت: در سوره روم آیه 22 اختلاف در رنگ و زبان را از نشانه‌های وجود و معرفت خداوند ذکر کرده و سپس انسان‌های با تقوا را کرامت بخشیده است.

وی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات گفت: در این آیه تقوا از همه انسان‌ها درخواست شده و بیان شده به درستی که گرامی‌ترین شما نزد خدا پرهیزگارترین هستند.

یوسفی‌مقدم تاکید کرد: خداوند در این آیه از مسلمانان، یهودیان و بشریت مطالبه تقوا کرده و تقوا می‌تواند به این معنا باشد که انسان ارزش‌های بشری را مراقبت کرده و مورد حمایت و توجه قرار دهد.

وی به آیه 64 سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: تفرقه به صلاح امت اسلامی نیست و اگر اتحاد را در بین مسلمانان رعایت نکنید، به آتش غضب گرفتار می‌شوید و شما پیش از اسلام دارای تفرقه بودید و به دلیل تفرقه در معرض آتش قرار داشتید.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به آیه 13 سوره حجرات بیان داشت: بحث تقوا و وحدت در این آیه مورد تاکید قرار گرفته و جامعه بشری اگر بخواهد به وحدت برسد، باید از مجرای رهبری وارد شود.

وی امنیت و آرامش را یکی از آثار وحدت امت یا وحدت جهانی ذکر کرد و افزود: جوامع بشری باید وحدت را راهبرد قرار دهند و به وحدت به عنوان اصل و معنا فکر کنند.

یوسفی‌مقدم بیان داشت: با تاسی به وحدت تمام موارد مانند صلح و آرامش به وجود می‌آید و جنگ و خونریزی از بین می‌رود و فتنه‌های اجتماعی ناکام خواهند شد و برتری‌های نژادی جای خود را به برتری‌های اجتماعی می‌دهد.

وی یادآور شد: اثر دیگر وحدت و اتحاد حفظ قدرت و هیمنه است و همه جوامع بشری در سایه وحدت قدرت خاصی پیدا می‌کنند و باید به این نکته توجه داشت که قدرت و هیمنه امت اسلام با تفرقه از بین می‌رود.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول