اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

برادران مسلمان در برابر دشمنان حامی یکدیگر باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: امروز استکبار اسلام‌تیزی را در دستور کار دارد، نه شیعه یا سنی‌تیزی، به همین دلیل برادران مسلمان باید در برابر دشمنان حامی یکدیگر باشند و محبت آن‌ها به یکدیگر باید قلبی و با تمام وجود باشد.

برادران مسلمان در برابر دشمنان حامی یکدیگر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در نخستین همایش وحدت شیعه و سنی تحت عنوان «آیین برادری» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: همایش امروز همزمان با هفته وحدت است و با توجه به اینکه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی خاتم‌‌الانبیا را پیامبر خود می‌دانند این همایش با عنوان «آیین برادری» برگزار می‌شود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم از روابط بین مومنان به اخوت و برادری یاد می‌کند که در این تعبیر قرآن کریم نکاتی نهفته است.

عسکری تصریح کرد: دوستی برادری، دوستی عمیق، پایدار و متقابل است یعنی هر دو با هم یک نسبت را دارند و این دوستی دو برادر براساس خلقت است و بر اساس جاذبه‌های هستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دو برادر در مقابل بیگانه بازوی یکدیگر هستند و به فرموده پیامبر (ص) دو برادر مانند دو دست هستند که یکدیگر را می‌شویند و از یک ریشه هستند.

عسکری ابراز داشت: آیین تشیع و تسنن یکی است و اصول مشترکی دارند که توجه به این امر موجب چشم‌پوشی و گذشت در میان آن‌ها می‌شود و خود را از هم جدا نمی‌دانند و در غم و شادی هم شریک هستند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در بهارالانوار جلد 47 از 30 آیین، از آیین برادری یاد می‌کند، گفت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند مؤمنین با هم برادر هستند و اسرار یکدیگر را هویدا نمی‌کنند و درصدد آبروداری یکدیگر هستند.

وی ابراز داشت: اگر برادری خطا کرد برادر دیگر عذر او را می‌پذیرد و از یکدیگر در برابر دشمنان دفاع می‌کنند.

عسکری بیان داشت: امروز استکبار اسلام‌ستیزی را در دستور کار دارد، نه شیعه یا سنی ستیزی، برای همین برادران مسلمان باید در برابر دشمنان حامی یکدیگر باشند و محبت آن‌ها به یکدیگر باید قلبی و با تمام وجود باشد.

وی اظهار داشت: از دیگر موارد حقوق برادری که پیامبر اکرم(ص) بیان داشته این است که برادر در زمان بیماری به عیادت برادر خود برود و در تشییع جنازه او شرکت کند و همچنین هدیه او را بپذیرد.

وی با بیان اینکه این همایش به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برگزار شده است، افزود: سعی ما باید بر این باشد که بیش از پیش با این آیین اسلام آشنا شویم و با توجه به مشترک‌های موجود در دین مبین اسلام به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول