اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد

انتشار 30 جلد کتاب در زمینه روایات شیعه و سنی‌

خبرگزاری فارس: معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توانسته بیش از 30 جلد کتاب را در زمینه روایات شیعه و سنی در موضوع‌های مختلف مانند مهدویت جمع و منتشر کند.

انتشار 30 جلد کتاب در زمینه روایات شیعه و سنی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام حامد علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش وحدت شیعه و سنی تحت عنوان آیین برادری در شهرستان جیرفت اظهار داشت: قرآن کلام وحی و کتاب آسمانی همه ما و معجزه جاوید رسول اسلام در عصر و زمانی نازل می‌شود که در جزیره عرب شعر و ادبیات در اوج خود قرار دارد.

وی افزود: اگر بهترین عصر را در طول تاریخ مورد پژوهش قرار دهیم متوجه می‌شویم که بهترین آن، عصر رسول اکرم (ص) بوده است.

علم‌الهدی تصریح کرد: در کنار کعبه گاهی با سرودن یک شعر بین دو قبیله جنگی آغاز و پایان می‌یافت و در چنین زمانی آیات وحی بر قلب رسول اکرم (ص) صادر می‌شود و همه به ادب زانو می‌زنند که این سخن، سخن وحی است و کلام وحی تا به قیامت به عنوان معجزه نبی اکرم (ص) در تاریخ می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: کلام وحی در عالم ظرفی جز قلب رسول‌الله ندارد و به شهادت کتاب الهی هیچ شی و شخصی توانایی و قدرت این را ندارد که محل نزول قرآن قرار بگیرد و از اول تا قیامت هیچ انسانی چنین قابلیتی را ندارد که محل نزول قرآن واقع شود و این ویژگی انحصاری فقط برای پیامبر اکرم (ص) است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: اعتقاد ما است که همه انبیا آمده‌اند تا حضرت ختمی مرتبت قدم در عرصه وجود بگذارد و ما نیز هر آنچه مدیحه‌سرایی کنیم نمی‌توانیم حق رسالت را ادا کنیم .

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) صدای ما را می‌شنود و این مشترکات مذاهب اسلامی و عشق مکاتب اسلامی نسبت به پیامبر اکرم (ص) است.

علم‌الهدی با بیان اینکه خداوند متعال هیچگاه دو شخص را شبیه هم نیافریده است و افراد همه از نظر فکر و اندیشه از هم متمایز هستند، گفت: هنر ما این است که بتوانیم این افکار پراکنده را به هم نزدیک کنیم و در پرتو این آیین‌ها، قلم‌زدن و حضور فیزیکی فکر‌ها زمینه اتحاد و وحدت در عمل پیدا کنیم.

وی با بیان این مطلب که یکی از مشترکات تمام مذاهب مهدویت است، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب توانسته بیش از 30 جلد کتاب را در زمینه روایات شیعه و سنی در موضوع‌های مختلف مانند مهدویت جمع و منتشر کند.

علم‌الهدی گفت: نشست‌های آینده آیین برادری در زمینه‌های مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول