اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

قرآن کریم محور حفظ وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان قرآن کریم را محور وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: این کتاب الهی منشور وحدت و انسجام بین مسلمانان جهان است.

قرآن کریم محور حفظ وحدت شیعه و سنی است
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: وحدت و همدلی و ارادت مردم کردستان به پیامبر اعظم(ص) و خاندان ایشان ستودنی است و این مولفه نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای وحدت شیعه و سنی مطرح است.
وی با اشاره به اینکه مردم کردستان ارادت خود را با شرکت در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی نشان داده‌اند، افزود: در ایام محرم‌الحرام حضور هیئت های مذهبی اهل تسنن در امامزاده‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، سرودن شعر توسط شاعران اهل تسنن و غیره گوشه‌ای از فعالیت این مردمان است که برای ارادت به خاندان پیامبر و ائمه اطهار علیهم‌السلام انجام داده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: اگر آماری از نام‌های مردم کردستان بگیریم می‌بینیم که نام‌های ائمه ‌اطهار در میان مردم کردستان بالا است و این بیانگر ارادت مردم به خاندان رسول خداست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران یکی دیگر از محورهای وحدت و انسجام بین مردم این استان به شمار می‌رود چرا که این انقلاب با خدمات زیادی که به مردم کردستان داشته منجر به تقویت پیوند وحدت شیعه و سنی شده است.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری تصریح کرد: نوع نگاه به قوم کرد استثنایی است به گونه‌ای که سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت 88 به کردستان تمامی نگاه‌ها را به این استان تغییر داد و این سفر فرصتی بی‌بدیل در جهان اسلام به شمار می‌رود.
وی افزود: نگاه امام خمینی(ره) نیز به کردستان سرشار از مودت است و بحث وحدت شیعه و سنی به عنوان یادگار ایشان نهادینه شده است.

* روحیه خاص مردم کردستان از محورهای حفظ  وحدت است

وی بیان داشت: روحیه خاص مردم کردستان نیز خود یکی دیگر از محورهای وحدت شیعه و سنی در این استان به شمار می‌رود چرا که مردم این استان مردمانی غیرتی، مهربان و صمیمی هستند و این خصلت‌ها موجب افزایش همدلی و وحدت بین مردم این استان شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: دشمن امروز در این مسیرها وارد شده و می‌خواهد صمیمیت بین مردم مسلمان شیعه و سنی را بشکافد و به نهایت اهداف شوم خود دست یابد.
صفی‌یاری اضافه کرد: معظم‌له فرموده‌اند دشمن در مسیر انحرافی وارد حوزه کردستان شده و با ایجاد تفکرات وهابیت و سلفیت قصد در ایجاد تنش و دعوا در صفوف مسلمین را دارد.
وی با بیان اینکه وهابیت و سلفیت برداشت‌های انحرافی و تفسیرهای خطا از قرآن کریم را اعلام می‌کند، گفت: باید با برنامه‌ریزی کاربردی و حساب شده توطئه دشمنان را به خود آنها بازگرداند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند دشمن دشمن است چه شیعه و چه سنی و کسی نباید به مقدسات همدیگر اهانت کند، تصریح کرد: احترام به اعتقادات و سنت‌های هر قوم لازم و ضروری است و هر کس بر مبنای اعتقادی خودش باید عمل کند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول