اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سنندج:

ساخت و بهسازی راه‌های روستایی اولویت فرمانداری سنندج است

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: توجه به ساخت و بهسازی راه‌های روستایی، آموزش و پرورش و آب آشامیدنی روستاها از اولویت‌های فرمانداری است.

ساخت و بهسازی راه‌های روستایی اولویت فرمانداری سنندج است

ولی‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: قبل از سال 84 تنها 51 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سنندج آسفالت شده بود در صورتی که این میزان اکنون به 270 کیلومتر افزایش یافته است.

به گفته فرماندار شهرستان سنندج، 90 کیلومتر از 270 کیلومتر راه آسفالته روستایی در این شهرستان در طول یک سال اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به وجود 784 کیلومتر راه روستایی آسفالته، شنی و خاکی در شهرستان سنندج، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساخت و بهسازی 173 کیلومتر راه روستایی در قالب 36 پروژه در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها آمار راه آسفالته روستایی در این شهرستان به بیش از 400 کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان را ستودنی و قابل تحسین خواند و تصریح کرد: اما جبران عقب‌ماندگی‌ دوران گذشته نیازمند کارهای بیشتری است و بدون شک برای تحقق این مهم تلاش‌ گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

 

* بهره‌مندی 100 درصد روستاهای سنندج از نعمت برق

فرماندار شهرستان سنندج در ادامه به وضعیت امکانات رفاهی در روستاهای این شهرستان اشاره و تصریح کرد: 100 درصد روستاهای شهرستان سنندج از نعمت برق برخوردارند.

به گفته میرزایی، از 202 روستای شهرستان سنندج، 58 روستا زیرپوشش شبکه آبفار قرار دارند و 39 پروژه دیگر در این زمینه در دست اجراست.

وی یادآور شد: اگر چه تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان زیرپوشش شبکه آبفار قرار ندارند اما از آب لوله‌کشی مناسب برخوردارند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

میرزایی‌اصل همچنین از بهره‌مندی 27 روستای شهرستان سنندج از نعمت گاز خبر داد و گفت: گازرسانی به 20 روستای دیگر در دست اجرا و تعدادی دیگر نیز در حال مطالعه و پیگیری است.

فرماندار شهرستان سنندج اضافه کرد: در 39 روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده و 29 طرح دیگر در حال اجرا هستند.

 

* بهره‌برداری از 36 پروژه مصوبات سفر رهبری

وی در ادامه بهره‌برداری از 36 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان در شهرستان سنندج را یادآور شد و افزود: برای تحقق این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: در مجموع 142 پروژه در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان برای این شهرستان با اعتبار 142 میلیارد تومان مصوب شده بود.

به گفته میرزایی‌اصل، در حال حاضر هم 77 پروژه آن با پیشرفت فیزیکی بین 25 تا 95 درصد در حال اجراست و 29 پروژه باقی مانده نیز پیگیری می‌شود.

وی همچنین از بهره‌برداری از 144 پروژه مصوب دور اول سفر هیئت دولت به کردستان در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: 21 پروژه آن از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار و مابقی نیز در حال اجراست.

فرماندار شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: در مجموع 194 پروژه با اعتبار بیش از 102 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی این شهرستان مصوب شده بود.

میرزایی‌اصل عنوان کرد: 50 پروژه از 156 پروژه مصوب دور دوم سفر رئیس جمهوری به کردستان افتتاح و 106 پروژه نیز در حال اجرا و پیگیری است.

وی در پایان گفت: با تحقق کامل و بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب این سفرها شاخص‌های توسعه در این شهرستان ارتقای چشمگیری یافته و بیشتر عقب‌ماندگی‌ها در زمینه‌های مختلف جبران می‌شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول