اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال جاری صورت گرفت

بهسازی 8500 متر مربع از اماکن دامی روستائیان در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: در 9 ماه سال جاری 8 هزار و 500 مترمربع از اماکن دامی روستائیان در زنجان بهسازی شده است.

بهسازی 8500 متر مربع از اماکن دامی روستائیان در زنجان

قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از آغاز سال جاری اقدامات بسیاری را در زمینه‌های مختلف برای امور روستائیان انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماه سال جاری 2 هزار و 270 مترمربع از اماکن دامی روستائیان زنجانی نوسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین یادآور شد: در 9 ماه سال جاری مقدار 8 هزار و 529 مترمربع از اماکن دامی روستائیان شهرستان زنجان بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری 49 فقره گواهی بهسازی و هفت فقره مجوز نوسازی اماکن دامی صادر شده است، ادامه داد: مبلغ کمک هزینه پرداختی به این دامداران 170 میلیون ریال بوده است.

سلیمانی همچنین اذعان کرد: 10 دامدار نیز به منظور اخذ پروانه دامداری کوچک روستایی به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پروار بندی در 9 ماه سال جاری یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر سایر پروار بندان 215 نفر از پروار بندانی که از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، استعلامات بانک‌ها و اداره کل امور زندا‌ن‌ها معرفی شده بودند نیز به منظور پرورش تعداد 14 هزار و 500 راس گوساله و بره نظارت، ارائه مشاوره، تامین سوخت مورد نیاز به میزان 838 هزار و 662 لیتر نفت و گاز سفید بوده است را به انجام رسانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان اذعان کرد: از اقدامات انجام شده مذکور یک‌هزار و 500 تن گوشت استحصال شده است.

وی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی برای 250 نفر از پروار بندان متقاضی تسهیلات پرواربندی تشکیل پرونده شده است.

سلیمانی اظهار داشت: در 9 ماه سال جاری در راستای اجرای پروژه توسعه خدمات دامپروری تعداد 12 باب سیلوی غنی‌سازی کاه، احداث و مقدار یک‌هزار و 300 تن کاه گندم غنی‌سازی و مقدار 170 تن کود شیمیایی اوره توزیع شده است.

وی یادآور شد: در این راستا مبلغ 5 میلیون ریال کمک هزینه بلا عوض به احداث کنندگان سیلو پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به سایر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان یادآور شد: در 9 ماه سال جاری 350 راس دام سنگین ثبت مشخصات و تعداد یک‌هزار و 400 مورد رکوردگیری صورت گرفته است.

وی همچنین اذعان کرد: در طرح آمیخته‌گری نیز 200 مورد رکورد گیری وزن و 3 هزار و 361 مورد تلقیح مصنوعی انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: در طرح محوری تولید قوچ نیز 120 راس و در طرح ساماندهی تعداد 80 دام سبک تزریق هورمون و همزمان‌سازی فعلی شده است.

وی اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری تعداد هفت جلد شناسنامه زنبور داری صادر و تعداد 30 جلد نیز تمدید شده و به 91 مورد استعلامات بانکی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول