اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از فاز دوم طرح بنزین ‌سازی محقق می‌شود؛

تولید روزانه 6 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین سوپر در پالایشگاه آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان از افزایش روزانه 2 میلیون لیتری تولید بنزین سوپر کشور با راه‌اندازی مرحله دوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان تا پایان دی ماه امسال خبر داد.

تولید روزانه 6 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین سوپر در پالایشگاه آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان عبدالرضا مهربان اظهار داشت: با راه‌اندازی مرحله دوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان تا قبل از بهمن ماه امسال، روزانه 2 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین سوپر کشور افزوده می شود.
وی تاکید کرد: فرآیند نصب مکانیکی مرحله دوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان به طور کامل پایان یافته است و در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد.
مدیر عامل پالایشگاه آبادان افزود: آماده سازی خطوط لوله و دستگاه‌ها و شستشوی همه تجهیزات با اسید از مراحل پیش راه‌اندازی و در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم همه تجهیزات و دستگاه‌ها تا قبل از بهمن ماه آماده راه‌اندازی شوند.
براساس این گزارش؛ ساخت مجتمع بنزین سازی جدید در پالایشگاه آبادان، اهمیتی ویژه دارد و با اجرای کامل این پروژه، روزانه حدود 6 میلیون لیتر بنزین سوپر با اکتان 94 به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد.
پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان در دو مرحله به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری مرحله نخست آن در خرداد امسال، روزانه 4 میلیون و 200 هزار لیتر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده شد و با بهره‌برداری از مرحله دوم این طرح و راه‌اندازی واحد الکیلاسیون، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه روزانه 2 میلیون لیتر دیگر افزایش خواهد یافت.
پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان با هزینه حدود 800 میلیون دلار و پروژه بهینه سازی و طرح تثبیت ظرفیت این پالایشگاه نیز با هزینه حدود 3 میلیارد دلار در حال اجراست که با اجرای این طرح‌ها، پالایشگاه آبادان به یک پالایشگاه تازه نفس تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول