اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند:

یک دانگ دانشگاه بناب در محدوده موقوفات مرند است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند گفت: قاطعانه اعلام می‌کنم که یک دانگ دانشگاه بناب در محدوده موقوفات مرند است.

یک دانگ دانشگاه بناب در محدوده موقوفات مرند است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی خلف‌خانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان دانگ وقفی مربوط به سادات منطقه است که براساس قوانین تعریف شده، اهالی ساکن در این محدوده باید مساعدت‌های لازم را برای تمکین از اصول وقفی مربوطه و تحقق طرح تبدیل به احسن آن را داشته باشند. 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان مرند در ادامه با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی تعداد بیش از ۵۰۰ باب مسجد شهری و روستایی شهرستان مرند به تعریف و تخصیص منابع مالی مناسب نیاز است، افزود: مردم‌محوری بودن سنگر مساجد و افزایش میل و رغبت حضور نسل جوان و نوجوان جامعه در بطن مساجد برای متعالی‌سازی معنوی و اخلاقی شخصیت حقیقی آنها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

وی، سابقه تاریخی و فرهنگی شهرستان مرند همچنین داشتن مردمان مذهبی و پای‌بند به اصول و قوانین مذهبی را در این شهرستان خاطر نشان کرد و احیای مناسب مقبره «پیرخموش» منطقه صمصامی شهر مرند را مورد تاکید قرار داد.

خلف‌خانی گفت: این مرکز اداری آمادگی کامل دارد که تسهیلات لازم حمایتی را برای نوسازی و تجهیز بارگاه معنوی این عارف نامی مبذول دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند، همچنین در ادامه از اجرای طرح عملیاتی، توسعه و احیای بقاع متبرکه و موقوفات این شهرستان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای پایان‌کار معماری فاز نخست سه امامزاده مهم احمد‌بن‌موسی‌ابن‌الکاظم (ع) مرند، سید اسماعیل (ع) هادیشهر و سید هاشم (ع) زنوز انجام شده است.

وی تصریح کرد: به زودی طرح توسعه امامزاده‌های سید ابراهیم مرند، سید حسن بابا‌کوه کمر، سید محمد نوجه‌مهر، شاهزاده حسن و سید محمد آبرغان همچنین «شعیب دوزال» اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: عواید و درآمد حاصل از موقوفات و بقاع متبرکه مرند طی سال‌جاری از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار بوده است که این امر ضرورت انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم برای شکوفایی هر چه بهتر ظرفیت‌های سرشار موقوفات و بقاع متبرکه موجود در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان را می‌طلبد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرند با بیان اینکه در حال حاضر تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ موقوفه انتفاعی، منفعتی و نیز ۱۰۰ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد، افزود: میزان طرح دعاوی مربوط به موقوفات مرند در مقایسه با سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی از حجم بالایی برخوردار است که در این خصوص راه‌اندازی و توانمندسازی واحد حقوقی اداره اوقاف و امور خیریه مرند برای اقدام اساسی و تأثیرگذاری هر چه بهتر در این مقوله مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی، با تشریح این موضوع که وقوع تصرفات و انجام دعاوی در حوزه موقوفات ناشی از عدم فرهنگ‌سازی مناسب و بی‌اطلاعی از عواقب شرعی و حقوقی موضوع است، اظهار داشت: تمکین به اصل موقوفات برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه امری لازم و ضروری به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول