اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مداحان مکتب اهل بیت (ع) را ترویج کنند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مداح باید مقصد داشته باشد و مقصد آن هم مقصد ائمه طاهرین اهل بیت (ع)، ترویج امر آنها و اینکه دعوت مردم به اهل بیت (ع) باشد.

مداحان مکتب اهل بیت (ع) را ترویج کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به همایش پیرغلامان، نوغلامان و جوان غلامان امام حسین که عصر امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، آمده است: من اولا برای همه عزیزانی که در این رشته مداحی و ذکر مصائب اهل بیت (ع) افتخار دارند، تبریک عرض می‌کنم و به آنها توصیه می‌کنم این افتخاری که نصیب آنها شده و دارند این افتخار را خیلی غنیمت بدانند و از افضل عبادات و حسنات ذکر فضائل اهل بیت (ع) است.
در ادامه پیام تاکید شده است: ثواب کسانی که فضائل اهل بیت را ذکر می‌کنند، کسانی که این فضایل را می‌شنوند و کسانی که این فضایل را می‌نویسند بسیار زیاد است. این ارتباط با اهل بیت و رابطه با محمد و آل محمد (ص) داشتن، این فخر بسیار بسیار بزرگی است که علامت پاکی فطرت انسان است و هرچه بیشتر در این زمینه خلوص نیت داشته باشند و از این موقعیتی هم که دارند استفاده کنند، برای اینکه امر اهل بیت احیا و ترویج شده و مردم در خط اهل بیت (ع) قدم بگذارند و از خط آنها منحرف نشده و دستورات آنان در مردم رواج داشته باشد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از این پیام آورده است: مداحی که الان در زمان ما با این کیفیت توسعه پیدا کرده و یک صنف مقدسی تشکیل شده است، این صنف نقش مهمی می‌تواند در تربیت مردم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد. مداح باید متعهد باشد، مقصد داشته باشد و مقصد آن هم مقصد ائمه طاهرین اهل بیت (ع)، ترویج امر آنها و دعوت مردم به اهل بیت (ع) باشد.
این مرجع تقلید در خاتمه تصریح کرده است: من برای همه دعا می‌کنم و واقعا این مطلب را خیلی بزرگ می‌دانم. همه باید مداح باشیم و فضایل اهل بیت را بگوییم در منزل و خانواده و زبان ما باید گویای فضایل اهل بیت (ع) و مداحی اهل بیت (ع) باشد تا چه برسد به اینکه به طور فنی و ذکر احادیث و اشعار با معنا. اشعاری که با معنا و با محتوا باشد و مردم را به طرف خدا نزدیک بکند. امیدوارم که همه شما در این رشته‌ها توفیق خدمت داشته باشید.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول