اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مداح حسینی نباید آلوده به دروغ و تظاهر باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مداح دربار حسینی نباید خود را آلوده به دروغ و تظاهر کند چرا که این آلودگی‌ها به ساحت امام حسین و اهل بیت بزرگ‌ترین بدبینی را وارد می‌کند.

مداح حسینی نباید آلوده به دروغ و تظاهر باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شعرا و مداحان حسینی شهر نیر اظهار داشت:‌ آنچه که در مداحی امام حسین (ع) گاه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار می‌گیرد بیان حقایق و واقعیت رخدادهایی است که تاریخ در مورد صحت و سقم آن گواهی و شهادت نداده و بیان آنها در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.
وی با اعلام اینکه نباید از بیان حقایق نهضت سید‌الشهدا به خاطر برخی منفعت‌طلبی‌ها خودداری کنیم، افزود: مداح و شاعر ما نباید احساس کند سر تا پای شعر او باید مظهر دلسوزی و اشک و آه و ناله مخاطب باشد چرا که در کنار بیان واقعیت‌ها می‌تواند شهامت‌ها و شجاعت‌های خلق شده در دشت نینوا را که حضرت زینب (س) از آن به عنوان زیبایی‌های کربلا یاد می‌کند مطرح کرده و از نگاه غرض‌آلود و یک‌جانبه گرانه خودداری کند.
ستوده با یادآوری اینکه بسیاری از زوایای پنهان حادثه کربلا به دست شاعران و مداحان به زیبایی تبیین و تصویر شده است، ابراز داشت: مخاطب زمانی که شعر شاعر و مدح مداح را می‌شنود گاه در مورد حادثه عظیم کربلا قضاوت‌هایی می‌کند که نباید به نادرست بودن این قضاوت‌ها کمک کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با قدردانی از تشکیل کانون مداحان و شعرا در اردبیل و شهرهای مختلف استان و برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی به شعرا و مداحان در فرصت‌های مختلف خاطرنشان کرد: اگر این آموزش‌ها و پالایش اشعار و مداحی‌های مناسب، مستمر و پیگیرانه باشد می‌توانیم به سلامت مداحی‌ها و شعر عاشورایی اطمینان و اعتماد قلبی داشته باشیم.
ستوده با انتقاد از برخی رفتارهای غیر عقلایی در مداحی‌ها و شعرخوانی‌های ایام محرم و ماه صفر، ابراز داشت: نباید با کج‌اندیشی‌های رفتاری خود بهانه به دست دشمنان به ویژه وهابیت دهیم تا آنها روز به روز در عرصه تبلیغ علیه اسلام فربه شده و آن گونه که دلخواه آنهاست تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت: ما در تراز عقلانی بیان حقایق عاشورا به رفتار و نگرش عقلانی نیاز داریم تا به دور از احساس بتوانیم حقیقت‌ها را تبیین و تشریح کنیم.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول