اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخابات/16

انتخابات اوج عظمت انقلاب محسوب می‏شود/دشمن در کمین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: حضور گسترده و حداکثری در انتخابات به واقع اوج قلل عظمت انقلاب محسوب می‏شود.

انتخابات اوج عظمت انقلاب محسوب می‏شود/دشمن در کمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امشب در یکی از سلسله برنامه‏های "10 شب، 10 سخنران" شهرستان دماوند که با حضور جمع کثیری از مسئولان و مردم در مسجد جامع دماوند با موضوع  "نقش توسل در پیروزی انقلاب اسلامی" برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمانه‏ای حرکت ظلم‏ستیزانه خود را آغاز کرد که از سوی کارشناسان و صاحب‏نظران، "عصر اطلاعات" نام گرفته بود.

وی ارتباط را سنتی تکوینی و تشریحی خواند و افزود: موضوع ارتباط خود یک سنت تکوینی و تشریحی قابل مشاهده در طبیعت قلمداد می‏شود.

علاءالدینی ادامه داد: در طبیعت، موجود ضعیف‏تر برای تجلی خود نیازمند اتصال به قدرتی بالاتر برای پشتیبانی از آن است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: علاوه بر این، همواره فرد بیمار برای بهبود شرایط خود و رهایی از چنگال درد باید به طبیبی حاذق مراجعه کند.

وی با بسط این چند مثال طبیعی و منطقی به موضوع انسان و خداوند خاطرنشان کرد: بر اساس درس‏های برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، وضع انسان و خداوند متعال نیز شباهت‏های بسیاری به این چند مثال دارد.

علاءالدینی تصریح کرد: انسان برای عبور از مسیرهای صعب‏العبور مملو از گناه، گردنه‏های دشوار کمین‏گاه کفر و پرتگاه‏های منتهی به انحرافات در طول مسیر زندگی نیازمند اتصال به قوای لایزال الهی است.

امام جمعه دماوند اهل بیت (ع) را وسیله اتصال بشر به قدرت خداوند دانست و افزود: اراده خداوند متعال برقراری این اتصال مقدس از طریق وسیله‏ای به نام اهل بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: وسایل اتصال به ذات اقدس الهی ممکن است متنوع باشند؛ اما به چند جهت نمی‏توانند یقینی و قطعی قلمداد شود.

علاءالدینی اضافه کرد: کوتاهی عمر و نبود فرصت کافی برای تجربه، شک در توانایی آنها برای رساندن بشر به سرمنزل مقصود و فراهم‏سازی اسباب بروز غرور در برخی از آن وسایل را می‏توان در ردیف ویژگی‏های سایر وسایل اتصال به خداوند محسوب کرد.

امام جمعه دماوند در بیان تفاوت‏های ائمه معصومین (ع) و سایر وسایل ارتباط با خداوند متعال خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) دریچه‏های هادی پرتوهای انوار قدسیه ذات لایزال الهی قلمداد می‏شوند که انسان‏های تاریک را به خداوند می‏رسانند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب انسان می‏تواند با توسل به نور ائمه معصومین (ع) علاوه بر کسب نور الهی به منبع این پرتوهای نیز مبدل شود.

علاءالدینی امام راحل (ره) را انسانی نورانی و نورافشان خواند و افزود: نمونه بارز چنین افراد وارسته در تاریخ، امام راحل عظیم‏الشان (ره) بود.

امام جمعه دماوند ادامه داد: آن مرد بزرگ پس اتصال به خداوند متعال از طریق وسایلی نظیر اهل بیت (ع) ضمن آنکه خود نورانی شد، توانست همه جهان را از انوار قدسی خویش بهره‏مند سازد.

وی در ادامه به نقل گوشه‏ای از خاطرات آن رهبر فرزانه پرداخت و گفت: امام راحل (ره) نخستین پیام خود را با تزئین به آیه‏ای از قرآن کریم به علمای مشهد ارسال کردند.

علاءالدینی تصریح کرد: امام پیش از عزیمت پیام‏رسان، وی را به نزد خویش خواند و خطاب به او فرمودند "پیش از آنکه این پیام را به علمای مشهد برسانی، آن را نزد بارگاه ثامن‏الحجج (ع) ببر و بگو که ای آقا، ما انقلابی را شروع کردیم و امید به توجه و عنایات شما داریم".

امام جمعه دماوند با اشاره به خاطره دیگری از بنیان‏گذار جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امام راحل (ره) در مدت تبعید خویش در نجف اشرف هیچ‏گاه زیارت امیر مومنان علی (ع) را از دست نمی‏دادند.

وی ادامه داد: آن رهبر فرزانه روزانه در ساعاتی مخصوص به کنار بارگاه ملکوتی امیر مومنان می‏رفتند و مانند زائری عادی ضمن قرائت دعا، به زیارت می‏پرداختند.

علاءالدینی افزود: حزب منفور و معدوم بعث برای این عبادت روزانه حضرت امام مانع‏تراشی می‏کرد؛ اما آن عامل هرگز سبب ترک این سنت همیشگی ایشان نشد و مراسم دعا را در روی بام منزل شخصیشان برپا می‏کردند.

امام جمعه دماوند، دهه مبارک فجر را فرصتی مغتنم برای نزدیکی به ولایت خواند و افزود: ما همچون برگ‏های سبزی هستیم که اگر از درخت پربار ولایت جدا شویم، آنگاه زرد و پژمرده می‏شویم.

وی با اشاره به بیانات امیر مومنان (ع) پیرامون ولایت خاطرنشان کرد: امیر مومنان علی (ع) در پاره‏ای از از بیانات گران‏سنگ خود به نقل از بنی مکرم اسلام (ص) فرمودند که "من ریشه درخت ولایت هستم، علی و فاطمه تنه، اهل بیت ساقه و ثمرات و شیعیان برگ‏های این شجره طیبه محسوب می‏شوند".

علاءالدینی در پایان افزود: درخت زیبای انقلاب اسلامی ایران نیز افتخار اتصال به شجره طیبه ولایت را تا زمان ظهور منجی عالم بشریت امام عصر و الزمان (عج) با خود به یدک می‏کشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول