اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد

آبرسانی به روستای بیجاربنه رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به روستای بیجاربنه رشت خبر داد و گفت: 402 خانوار از آب شرب برخوردار می‌شوند.

آبرسانی به روستای بیجاربنه رشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی آبرسانی به روستای بیجاربنه از توابع این شهرستان، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه آبرسانی همزمان با دهه فجر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین منابع آبی این روستا در اولویت اداره آب و فاضلاب روستایی قرار نداشت، تصریح کرد: این عملیات آبرسانی به همت اهالی روستا و شورای اسلامی روستا و دهیار روستای بیجاربنه آغاز شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان، آغاز عملیات این پروژه را در زمینی اهدایی به مساحت یک‌هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این امر نشان‌دهنده این است که مردم برای عمران همت زیادی دارند.

وی تصریح کرد: عملیات نقشه‌برداری و مطالعاتی پروژه مذکور انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرامینی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار میلیون ریال برای این طرح بودجه پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: این طرح در راستای تحقق مصوبات سفر هیئت دولت و از محل اعتبارات تخصیص یافته طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان اجرا می‌شود.

وی، لوله‌گذاری به طول 35 هزار متر، مخزن زمینی بتنی 200 متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ را از حجم‌های عملیات اجرایی این پروژه برشمرد.

این مسئول، یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از این طرح، 402 خانوار روستای بیجاربنه از نعمت آب شهری بهره‌مند شده و محل تامین آن خط انتقال آب شهری است.

وی اظهار داشت: دولت کارهای عمرانی و خدماتی زیادی را در دست اجرا دارد.

فرامینی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 31 پروژه با اعتبار 93 هزار و 250 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: تعداد 82 روستا با 12 هزار و 546 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند که شاخص بهره‌مندی استان 2.22 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در ایام دهه فجر امسال 32 پروژه با اعتبار 188 میلیارد و 362 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل آبفار گیلان، تعداد 75 روستا با 15 هزار و 397 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند که شاخص بهره‌مندی استان 2.18 درصد افزایش می‌یابد.

وی، یادآور شد: شاخص بهره‌مندی روستاها از 42 درصد به 83.69 درصد است که با رشد 83.27 درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول