اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین:

کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین از کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در استان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در قزوین
غلامعلی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: اجرای اصلاحات هندسی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و همکاری مردم با پلیس در اجرای مقررات، باعث کاهش چشمگیری در تصادفات جرحی و فوتی استان شده به طوری که تعداد تصادفات جرحی در شش ماهه نخست سال گذشته در معابر درون شهری استان قزوین 985 فقره بود که با 28 درصد کاهش به 704 مورد در سال جاری تقلیل یافته است.
وی ادامه داد: در تصادفات جرحی در شش ماهه ابتدایی سال جاری، 859 نفر مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک‌هزار و 214 نفر بوده که کاهش 29 درصدی مجروحین در سال جاری را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین با اشاره به تصادفات فوتی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 16 فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد تصادفات فوتی در استان 27 فقره بوده است که کاهش 40 درصدی را در این مدت شاهد هستیم.
وی خاطر نشان کرد: با بررسی کارشناسان و تجزیه و تحلیل تصادفات صورت گرفته، نقاط حادثه خیز شناسایی و با ارائه راهکارها و آمار دقیق نقاط حادثه خیز به معاونت حمل و نقل شهرداری قزوین سعی شده تا تمرکز عملیات اجرایی شهرداری معطوف به نقاط حادثه خیز شود که این موضوع نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است.
حسنی در ادامه با اشاره به وقوع 305 تصادف جرحی در شهرستان قزوین توضیح داد: در نیمه نخست سال گذشته، 554 مورد تصادف جرحی در شهرستان قزوین رخ داد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال جاری که 305 فقره بوده، 45 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: در مدت مذکور هفت مورد تصادف فوتی در شهرستان قزوین رخ داده که این رقم در سال گذشته 22 فقره بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین در خصوص برخورد با تخلفات رانندگی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 18 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان به دلیل تخلفات به پارکینگ منتقل شدند که این رقم در سال گذشته 13 هزار موتورسیکلت بوده است.
وی اعلام کرد: در این مدت بیش از 7 هزار دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده است که در مقایسه با 5 هزار خودرو توقیف شده سال گذشته، 43 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
حسنی با اشاره به صدور برگه جریمه توضیح داد: در شش ماهه نخست سال جاری حدود هفت درصد کاهش صدور برگه جریمه داشتیم که نشان دهنده همکاری مردم در رعایت مقررات بوده و امیدواریم همواره شاهد کاهش سوانح رانندگی با اجرای صحیح مقررات توسط مردم و تلاش پلیس باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول