اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان:

509 واحد صنفی متخلف یک میلیارد ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در هفته نخست طرح ویژه نظارت نوروزی 509 فقره پرونده تخلف رسیدگی و واحدهای متخلف بیش از یک میلیارد ریال جریمه شدند.

509 واحد صنفی متخلف یک میلیارد ریال جریمه شدند

 

اکبر مختاری  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به طرح نظارتی سال جاری ویژه ایام نوروز و تفاوت آن با سال‌های گذشته اظهار داشت: نخستین تفاوت این طرح در مقایسه با سال‌های قبل از حیث زمان است.

وی بیان داشت: طرح‌های نظارتی سال‌های قبل از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شد، اما به منظور تشدید روند نظارت سال جاری این طرح از اوایل بهمن ماه آغاز شده و تشدید گشت‌های سیار با حضور رؤسای شعب رسیدگی به تخلفات در مرکز استان و تسریع یافته است.

وی با اشاره به سه مرحله‌ای بودن این طرح گفت: مرحله اول در بهمن ماه، مرحله دوم اسفند ماه و مرحله سوم  از ابتدای فروردین ماه سال 91 تا نیمه این ماه برگزار می‌شود.

مختاری افزود: اولویت‌های اصلی نظارت بر این طرح در مورد واحدهای صنفی مواد غذایی سطح عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، بنک‌داران، میوه و تره‌بار، کیف و کفش، لباس و پوشاک، آجیل، شکلات و شیرینی و تخلفات اولویت‌دار در رسیدگی و گرانفروشی، تقلب در کسب، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور است.

وی تعداد پرونده‌های وارده در هفته اول طرح  را 509 فقره اعلام و تصریح کرد: ارزش ریالی تخلف واحدهای موضوع بالغ بر یک میلیارد ریال است.

مختاری بیان داشت: عده‌ای در هفته اخیر در پی اطلاع شخصی و سوداندوزی نسبت به انبار برخی مایحتاج عمومی مردم اقدام و در پی آن شایعاتی مبنی بر کمبود برخی اقلام در سطح افکار عمومی یا شایع عدم توزیع آن به لحاظ تشدید پرونده نظارت ما به منظور تشویش اذهان عمومی اقدام کردند، برخی با اعلام مردم شناسایی و پرونده‌های متخلفان در مرحله اول رسیدگی است.

مختاری افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با افرادی که قصد تک‌تازی، سودجویی و ایجاد جو روانی به منظور مال‌اندوزی از طریق احتکار یا گرانفروشی را دارند، برخورد لازم به طور قانونی انجام و مراتب را به استحضار مردم می‌رساند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول