اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

سهم اصفهان برای اشتغال 186 هزار شغل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از تعداد 2.5 میلیون ‌شغل تعهد شده دولت، 186 هزار شغل سهم تعهد شده استان اصفهان بوده ‌است.

سهم اصفهان برای اشتغال 186 هزار شغل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق جامعه کار، تولید و تعاون استان اصفهان با شهدا واقع در گلزار شهدای اصفهان با اشاره به گزارش روند ادغام سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت: دلیل این اقدام این بود که سازماندهی و ایجاد سازمان ساختار جدید با تاکید بر ضرورت تفکیک صف از ستاد و اجراء از برنامه ریزی و نظارت در اداره کل کار سابق وجود نداشت.

وی ادامه داد: در راستای این ادغام، برای توزیع مناسب نیروی انسانی و امکانات به نحوی که امکان پاسخگویی به نیازهای هر بخش به صورت تخصصی وجود داشته باشد تلاش‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: تشکیل ادارات شهرستان‌ها و اجرای بدون وقفه تمام مأموریت‌ها  به صورتی باید باشد که پاسخ گویی به ارباب رجوع با اخلال مواجه نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان یک استان صنعتی و خط مقدم کار و تولید  در کشور محسوب می‌شود  که افزون بر 877 هزار  نفر کارگر بیمه شده مشمول قانون تأمین اجتماعی  دارد.

قادری اضافه کرد: این استان دارای 30 هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک و حدود هشت هزار واحد تولیدی بالای 10 نفر کارگر است.

وی از تعداد تعاونی‌های استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: این استان افزون بر هشت هزار تعاونی توانمند و ثبت‌شده دارد که در  گرایش‌های مختلف فعالیت کرده و در حال حاضر 40 درصد آنها به صورت فعال در عرصه اقتصاد استان و ملی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: تعداد 500  تشکل کارگری و کارفرمایی و انجمن صنفی در استان موجود است که وجود فعالانه افراد توانمند و مؤثر در سطح کشور به عنوان نمایندگان جوامع مذکور فرصت ارزشمندی را برای استان فراهم نموده است.

وی افزود: این مجموعه در تمام استان افزون بر دو میلیون نفر را به عنوان خانواده بزرگ تعاون،کار و تولید استان پوشش می‌دهد که حدود 40 درصد جمعیت استان را زیر پوشش دارد.

قادری از سهم میزان اشتغال ایجاد شده در استان سخن گفت و ادامه داد: از تعداد دو میلیون 500 هزار شغل تعهد شده دولت 186 هزار  سهم تعهد شده استان اصفهان بوده که با برنامه ریزی، برگزاری جلسات متعدد و پی در پی و مستمر کار گروه اشتغال و با حمایت‌های مسئولان استان تا به حال گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی گفت: تعهد اشتغال استان افزون بر 75 درصد بوده و مبلغ یک هزار و 400میلیارد ریال  نیز برای مشاغل خانگی و 700 میلیارد ریال برای مشاغل خود اشتغالی و کسب و کار خرد در سطح استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: 20 هزار طرح در مشاغل خانگی و 7هزار و 200  طرح خود اشتغالی و کسب و کار خرد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: تا پایان سال 83 در استان اصفهان 4 هزار و 85 تعاونی به ثبت رسیده که  با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش تعاون که از  آن به عنوان چشمه جوشان اشتغال نام بردند و با اهتمام جدی دولت نهم و دهم ، از سال 84 تا سال جاری تعداد چهار هزار و 900  تعاونی جدید تشکیل شده است.

قادری تصریح کرد: سرمایه گذاری انجام شده در بخش تعاون از ابتدای انقلاب تا سال 83، 2 هزار و 700 میلیارد ریال از سال 84 تا کنون نه هزار و 100 میلیارد ریال در بخش تعاون استان سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 83  تعداد اعضا تعاونی‌ها 813 هزار نفر و از سال 84 تا کنون افزون بر 1.5 میلیون نفر به تعداد اعضاء تعاونی‌ها افزوده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به هیئت سازش و هیئت حل اختلاف کارگری گفت: بالغ بر 272 هیئت سازش، 33هیئت تشخیص   و تعداد 12 هیئت حل اختلاف جهت رسیدگی به اختلافات  ما بین کارگر و کارفرما در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: سالانه بالغ بر 30 هزار پرونده به این مراجع وصول شده که 24 درصد آنها منجر به سازش و توافق شده است.

قادری گفت: تعداد 2هزار و 600 پرونده نیز در شوراهای سازش رسیدگی شده که این پرونده‌های سازش بالغ بر 60 درصد آن‌ها به توافق رسیده که مابقی پرونده‌ها در مراجع و شوراها منجر به صدور رأی قانونی شده است.

وی تاکید کرد: این استان از نظر تعداد بیمه بیکاری در تمام  کشور  بعد از تهران از نظر تحت پوشش قرار دادن بیکاران رتبه دوم را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از ساخت مسکن مهر استان سخن گفت و بیان داشت: یکی از کارهای مهم و بزرگ برای کمک به خانه دار شدن اقشار محروم و کم درآمد و مهار کردن قیمت افسار گسیخته مسکن، طرح بزرگ مسکن مهر است که پس از ابلاغ دولت به عنوان سیاست راهبردی  پیگیری شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل با تشکیل 300 تعاونی مسکن مهر و اجرای 32 هزار و 500 واحد مسکونی در سطح استان اقدامات خوبی انجام داده  که تاکنون یک هزار و 300 واحد به بهره برداری رسیده است.

قادری افزود: حدود 4هزار واحد مسکن مهر در دست احداث توسط تعاونی‌ها در قالب افتتاح متمرکز از 20 هزار واحد مسکن مهر استان با حضور مقامات ارشد ملی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد که پیش بینی شده بقیه آن نیز تا پایان سال آینده تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول