اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی و صنعت سراب:

کیفیت فدای کمیت در بحث اشتغال نشود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی و صنعت شهرستان سراب گفت: باید دقت کنیم تا در بحث اشتغال کیفیت فدای کمیت نشود.

کیفیت فدای کمیت در بحث اشتغال نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، داود رفیقی عصر امروز در کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار داشت: در برخی موارد در موضوع اشتغال متاسفانه کیفیت فدای کمیت می‌شود که این نه تنها مشکل‌گشا نبوده بلکه خود زمینه‌ساز برخی معضلات می‌شود.

وی، در ارتباط با خط مشی ترسیم شده در این موضوع افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار مدنظر است که برای حصول به نتیجه مورد انتظار باید تمام توان خود را به کار گرفت.

رفیقی، با طرح این پرسش که آیا وام بعضاً یک میلیونی می‌تواند ایجادکننده یک فرصت شغلی باشد، تصریح کرد: طبق تعاریف کارشناسی برای ایجاد یک شغل پایدار حداقل 300میلیون ریال لازم است بنابراین این مقدار نخواهد توانست کمکی اساسی برای فرد متقاضی باشد.

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری سراب یادآورشد: صرف معرفی برای اخذ تسهیلات نباید منجر به ثبت ایجاد اشتغال در سامانه رصد شود.

وی، جلب رضایت مردم را در کنار اشتغالزایی ضروری دانست و افزود: در مورد مشاغل خانگی نیز اکثر معرفی‌شدگان به بانک‌ها در پیچ و خم تامین ضامن و مدارک اداری مانده‌اند و نتوانستند تسهیلات خود را دریافت کنند.

رفیقی در ادامه خواستار چاره‌اندیشی کارگروه اشتغال استان در این مورد شد.

وی با اشاره به ضرورت و جایگاه مشاغل خانگی در افزایش فرصت شغلی در استان‌ها و نقش مؤثر این مشاغل در کاستن از نرخ بیکاری جامعه، خواستار همکاری بانک‌های عامل با دبیرخانه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح‌ها شد.

رئیس اداره بازرگانی و صنعت شهرستان سراب گفت: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته به نظر می رسد که مشاغل خانگی از جمله بخش‌هایی است که نیازمند بیشترین حمایت از سوی مسئولان است تا بتواند رسالت اصلی خود که همانا کاهش رقم بیکاری در جامعه بوده، را تحقق عینی ببخشد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت در توسعه زمینه اشتغال، توسعه مشاغل خانگی بود و طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نیز یکی از طرح‌های ارزشمندی است که هر فردی در هر زمینه و جزو هر قشری از جامعه که باشد، می‌تواند با هر مهارتی زمینه اشتغال را در محیط زندگی خود فراهم سازد اما باید توجه کرد همه ارکان باید در این زمینه همکاری کنند تا به موفقیت برسد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول