اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش/ 2

استان‌ها برای اجرای تحول بنیادین برنامه‌ 15 ساله تدوین کنند

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: ادارات کل آموزش و پرورش در هر استانی باید برای اجرای طرح تحول بنیادین مرتبط با نظام تعلیم و تربیت، برنامه‌های 15 ساله تدوین کنند.

استان‌ها برای اجرای تحول بنیادین برنامه‌ 15 ساله تدوین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی نوید بعدازظهر امروز در همایش" تحول بنیادین دروازه ورود به تربیت اسلامی" که در مرکز تربیت معلم تیرکلا برگزار شد با تشریح اجرای طرح تحول بنیادین بر اساس سند ملی آموزش و پرورش با بیان اینکه خروجی سیستم آموزش و پرورش کشور متناسب با بازار کار نیست، اظهار دشت: آموزش باید مبتنی بر مهارت‌آموزی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر معتقدیم که رسالت انقلاب اسلامی جهانی شدن است باید نسل نو جامعه دارای مهارت فرهنگی بالایی باشند، یادآور شد: فرزندان جامعه باید مهارت ارتباط با فرهنگ‌های دیگر را بدانند.

این مسئول نرخ بهره‌وری و اثربخشی سیستم آموزش و پرورش را در توسعه کشور بالا دانست و گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که نرخ کارآیی در کشور ما پایین است.

نوید افت تحصیلی دانش آموزان را در مقطع اول دبیرستان بالا اعلام کرد و ادامه داد: افت تحصیلی دانش‌آموزان ناشی از سیستم مشکل‌دار آموزش و پرورش است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه برای تدوین سند ملی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش 600 نفر از کارشناسان، دانشگاهیان و حوزه علمیه در مدت شش سال کار کردند، بیان داشت: سند تنظیم شده طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و با 22 جلسه هم‌اکنون رسمی شد.

وی از بحث 100 ساله واژه مناسب برای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تعلیم و تعلم و آموزش و پرورش دارای دو مقوله جدا از هم هستند که برخی معتقدند مقوله اشتباهی است و دوگانه‌انگاری را به وجود می‌آورد.

نوید اضافه کرد: در هیچیک از اسناد فرهنگی هزار ساله دو مقوله تعلیم و تربیت و یا آموزش و پرورش نیامده است، ولی مصوب ما "تعلیم و تربیت" است.

این مسئول با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که تاکید بر تحول در نظام آموزشی داشتند، یادآور شد: زمانی تحول بنیادین صورت می‌گیرد که همکاری همکاران فرهنگی را در تحقق اهداف سند ملی داشته و به این باور برسند که نیاز است تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه دانش فنی و معرفتی جامعه به حدی رسید که می‌توان یک گام فراتر از گذشته داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باور به ضرورت تحول بنیادین، آشنایی عمیق و دقیق با مفاهیم جدید و تحول‌آفرین، مشارکت و گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی، تغییر نقش از مدیر اداری و مالی به آموزشی و رهبری تربیتی، تدوین برنامه‌های مدون و مراقبت از عوامل و روندهای آسیب‌زا می‌تواند در تحقق اهداف تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش موثر باشد.

این مسئول متذکر شد: ادارات کل آموزش و پرورش در هر استانی باید برای اجرای طرح تحول بنیادین برنامه‌های 15 ساله تدوین کنند.

نوید با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین تهدیدی که در اجرای طرح تحول بنیادین ما را آسیب می‌رساند این است که منطق و تفکر گذشته باشد اما از واژگان جدید استفاده کنیم، اذعان داشت: تحول بنیادین، تحولی فرهنگی است، آمرانه نبوده، باید به باور برسیم تا این تحول به نحو مطلوبی محقق شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول