اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردستان خبر داد

جذب 75 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در اردستان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردستان گفت: تاکنون در حدود 75 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی در شهرستان اردستان جذب شده است و 792 طرح با مجموع اعتبار 28 میلیارد و 43 میلیون ریال تهیه و 95 درصد این افراد به بانک معرفی شده‌اند.

جذب 75 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان روح‌الله سلگی امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته رتبه شهرستان اردستان در زمینه ایجاد اشتغال طی یک ماه اخیر از مقام 17 استان به رتبه  10 ارتقا پیدا کرده است، اظهار داشت: میزان تعهد اشتغالی که برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده کارشناسی شده نبوده و از تعداد بیکاران شهرستان نیز بیشتر است و این در حالی است که بیکاری را یک ساله نمی‌توان ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه آمار کل بیکاران شهرستان اردستان در حدود 2 هزار و 500 نفر است، تصریح کرد: این در حالی است که ایجاد بیش از 3 هزار و 700 نفر اشتغال برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای طرح ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در حدود 40 میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده بود، افزود: تاکنون در حدود 75 درصد این اعتبارات جذب شده است و 792 طرح با مجموع اعتبار 28 میلیارد و 43 میلیون ریال تهیه و 95 درصد این افراد به بانک معرفی شده‌اند.

وی خواستار تلاش بیشتر اداراتی که موفق به جذب اعتبارات نشده‌اند، شد و بیان داشت: با توجه به اهمیت مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در حدود 10 میلیارد و 980 میلیون ریال دیگر اعتبار جدید برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.

سلگی خواستار رفع مشکل استعلام و عدم تخصیص اعتبار در بانک‌های رفاه و پست بانک شد و گفت: ادارات شهرستان نسبت به ثبت به موقع اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اقدام کنند.

وی در ادامه به موفقیت‌آمیز بودن برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان اردستان در زمینه گردشگری و آثار تاریخ، در نظر داریم همایش جذب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را برگزار کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول