اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

نمایشگاه کتاب ابزاری رسانه‌ای برای انتشار فرهنگ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب از جمله نمایشگاه کتاب استان قم ابزاری رسانه‌ای برای انتشار فرهنگ و تمدن اسلامی در سراسر جهان است.

نمایشگاه کتاب ابزاری رسانه‌ای برای انتشار فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، علی فریدونی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم، مطالعه را یک فرآیند فکری و زمینه‌ساز اندیشه دانست و اظهار کرد: مطالعه ذهن افراد را تمرین می‌دهد تا بیاموزند که چگونه تفکر کنند و بیندیشند.

وی با بیان اینکه مطالعه تمرین اکتسابی تجارب و تقویت فکر و اندیشه است، افزود: برای اینکه افراد به علم و دانش خود بیفزایند، نیازمند مطالعه کتاب هستند و برای اینکه یک کتاب مناسب را انتخاب کنند، نیازمند یک سامانه و ابزار معرفی کتاب هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم، عنوان کرد: یکی از راه‌های آشنا کردن افراد با کتاب و فرهنگ مطالعه، استفاده از رسانه‌ها است که یکی از همین رسانه‌ها نیز برگزاری نمایشگاه کتاب است و در این صورت علاوه بر آموزش افراد جامعه، سطح آگاهی و فرهنگ جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه کتاب به عنوان یک رسانه، منابع متنوع فرهنگی را عرضه می‌کند، اظهار داشت: اعضای جامعه به وسیله آشنا شدن با این منابع، می‌توانند با ابزارهای فرهنگی یک جامعه مانوس شوند زیرا فرهنگ، مجموعه‌ای از آداب و رسوم، افکار و اندیشه بوده که در میان کتاب‌ها نهفته است.

فریدونی تنوع زیاد کتاب‌ها در نمایشگاه‌های کتاب را، نقطه قوت نمایشگاه‌ها دانست و افزود: منابع متنوع می‌تواند موجب دگرگونی فرهنگ حاکم بر یک جامعه شود زیرا هر چه تنوع بیشتری وجود داشته باشد، مردم با آثار مکتوب بیشتری آشنا می‌شوند و شهر مقدس قم نیز با زمینه‌های علمی عمیق خود، نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بیشتری است.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول