اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رسیدن دمای هوا به منفی 21 درجه

نیر یخ بست / 62 راه روستایی بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف و افت محسوس دما اهالی شهر نیر شب یخی و سردی را پشت سر گذاشتند به طوری که دمای هوا در این شهر در شب گذشته به منفی 21 درجه رسید.

نیر یخ بست / 62 راه روستایی بازگشایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل این بارش‌ها که از صبح امروز در برخی از شهرهای جنوبی استان اردبیل شروع شده و در مرکز استان نیز بارش‌های خفیفی را از اوایل صبح شاهدیم با کاهش دما در اکثر شهرهای استان اهالی را شب گذشته با یک هوای سرد مواجه و در تردد عادی مردم نیز اختلال ایجاد کرد.

دمای هوا در شب گذشته به منفی 20 درجه، اردبیل و مشگین‌شهر به منفی 12 درجه رسید.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با گذر چالش‌های ناپایدار سطوح میانی جو در منطقه کماکان بارش‌ها در برخی مناطق ادامه داشته و سرمای هوا تا روز دوشنبه در منطقه حاکم خواهد بود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی، هوای سرد همراه با بادهای مقطعی نه تنها احتمال کولاک را در برخی از جاده‌ها و محورهای کوهستانی و صعب‌العبور افزایش داده بلکه به افت محسوس دما در دو شب آینده نیز منجر می‌شود.

طبق اعلام اداره کل راه و ترابری استان اردبیل نیز ‌هم‌اکنون در برخی از جاده‌ها کولاک شدیدی وجود دارد که این امر در گردنه الماس و صائین بیشتر احساس می‌شود.

اما با تلاش راهداران زحمتکش در شبانه‌روز گذشته راه بیش از 62 روستا در شهرستان مشگین‌شهر و نیر بازگشایی شده است.

بارش برف در دو روز گذشته راه این روستاها را مسدود کرده و به گفته رئیس اداره راه و ترابری مشگین‌شهر راه 30 روستا در این شهرستان بازگشایی شده است.

علی حاتمی اظهار داشت: هم اکنون راه دو روستا در مشگین‌شهر مسدود است که راهداران تلاش می‌کنند این راه‌ها را بازگشایی کنند.

اما در نیر هم راه 32 روستا بازگشایی شده ولی همچنان راه پنج روستا مسدود است که تلاش می‌شود زمینه برای گذر از این راه‌ها نیز فراهم شود.

* امدادرسانی به گرفتارشدگان برف و کولاک

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، نیروهای پرتلاش هلال احمر مسافران 40 دستگاه خودروی سبک و سنگین که شب گذشته گرفتار در برف و کولاک و بوران بودند را نجات دادند.

بهرام غیبی اظهار داشت: با امدادرسانی به این تعداد مسافر و راننده آنها را به صورت موقت و شبانه در چادرها و فضاهای امداد و نجات سیار اسکان دادیم تا از صبح امروز به حرکت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: 200 امدادگر در 17 پایگاه امداد و نجات سیار و ثابت کار امداد و نجات را انجام می‌دهند.

* تعطیلی مدارس اردبیل به دلیل افت دما

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین مدارس مقاطع آمادگی و ابتدایی در تعدادی از شهرستان‌های استان اردبیل به علت سرمای شدید هوا تعطیل شدند.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد؛ مدارس مقاطع آمادگی و ابتدایی در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر، نمین و هیر در نوبت صبح به علت برودت و یخبندان شدید تعطیل هستند.

مدارس در این مقاطع در روز پنجشنبه گذشته نیز به علت ریزش سنگین برف همراه با کولاک و سرمای شدید در شهرستان اردبیل تعطیل بودند.

انتهای پیام/صا1/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول