اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری رودبار خبر داد

بارش 50 سانتی‌متر برف در جیرنده رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری رودبار از بارش 50 سانتی‌متر برف در شهرهای جیرنده و بره‌سر این شهرستان خبر داد.

بارش 50 سانتی‌متر برف در جیرنده رودبار
اردشیر علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار به بارش برف از روز گذشته در مناطق کوهستانی و شهری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تمام مناطق رودبار سفیدپوش شده است.

وی با اشاره به ارتفاع 20 سانتی‌متری برف در محدوده آزاد راه رشت ـ قزوین، افزود: برف‌روبی محور آزادراه همزمان با آغاز بارش برف در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 50 راهدار در امر برف‌روبی مناطق مختلف رودبار مشارکت دارند، تصریح کرد: تمام عوامل راهداری این شهرستان با استفاده از امکانات و ابزار موجود در بازگشایی محورهای مواصلاتی همکاری می‌کنند.

به گفته رئیس اداره راه و ترابری رودبار، در حال حاضر تردد در محورهای اصلی و فرعی این شهرستان جریان دارد و خودروهای عبوری با استفاده از زنجیر چرخ می‌توانند در محورهای کوهستانی تردد کنند.

علیزاده میزان بارش برف در مناطق جلگه‌ای را 15 سانتی‌متر اعلام کرد و بیان داشت: بارش برف در مناطق کوهستانی به 40 سانتی‌متر می‌رسد.

وی امدادرسانی به خودروهای در راه مانده را از جمله اقدام‌های راه و ترابری رودبار برشمرد و خاطر نشان کرد: بیش از 20 خودروی در راه مانده از شب گذشته تاکنون امدادرسانی شدند.

رئیس اداره راه و ترابری رودبار با بیان اینکه برف‌روبی تمام مسیرهای این شهرستان در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: بازگشایی مسیرهای اصلی، فرعی و راه‌های روستایی و پر جمعیت از اولویت‌های برف‌روبی راه‌های ارتباطی است.

وی به فعالیت چهار راهدارخانه در رودبار اشاره کرد و یادآور شد: راهدارخانه‌های رستم‌آباد، حشمت‌آباد، ویه و قوشلانه برف‌روبی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان را به عهده دارند.

علیزاده داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی رودبار را الزامی خواند و افزود: رانندگانی که قصد تردد به مناطق کوهستانی این شهرستان را دارند باید زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی و آذوقه به همراه داشته باشند.

رئیس اداره راه و ترابری رودبار پراکندگی را از ویژگی‌های مهم این شهرستان برشمرد و اذعان داشت: پراکندگی روستاهای رودبار و وسعت راه‌های ارتباطی عزمی راسخ برای خدمات‌دهی به مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول