اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قهستان:

یاد شهدا اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قهستان گفت: یاد شهدا اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه و دور شدن از آسیب‌های اجتماعی است.

یاد شهدا اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی خداپرست جمعه‌ شب در یادواره شهید حسینی روستای کلاته‌ملا از این شهید به ‌عنوان تنها شهید دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در شهرستان مرزی درمیان یاد کرد و اظهار داشت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا جامعه را از جهل و غفلت مصون می‌دارد.

وی با بیان اینکه جهل و غفلت انسان را از مرتبه انسانیت خارج می‌کند، افزود: تنها در سایه ذکر خدا، اصحاب و اولیای الهی است که آدمی به درجات قرب و سلوک خداوند نائل خواهد آمد.

امام جمعه قهستان برگزاری یادمان شهدا را در پاسداشت یاد و ارزش‌های آنها مهم توصیف کرد و گفت: این یادمان‌ها ذکر و دریچه اتصال به معدن خیر، ایثار و مقاومت است.

خداپرست با بیان اینکه در شرایط کنونی زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدا در فضای جامعه و هم‌چنین مباحث فرهنگی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: لازم است همه ما باور کنیم که امروز بیش از هر زمان دیگری آماج تهاجمات فرهنگی دشمنان هستیم و باید اجرای امور فرهنگی را رسالت خود دانسته و با زنده نگه داشتن یاد شهدا که مهم‌ترین کار در این زمینه است، همواره فضای جامعه را سرشار از یاد و احساس حضور شهدا کنیم.

امام جمعه قهستان رضایت خداوند را در خدمت به خلق خدا برشمرد و تصریح کرد: چه خوب و نیکو است که این توفیق در راه خدمت‌رسانی به شهدا و خانواده‌های معزز آنها به دست آید.

خداپرست، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پاسداری از دستاوردهای شهدا و آشناسازی نسل جوان از حماسه‌آفرینی‌های این قشر را از جمله مهم‌ترین وظایف تمامی مسئولان دانست و گفت: افتخار ما این است که در خیمه انقلاب اسلامی و ولایت هستیم.

وی ضمن تأکید بر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان در سایه و ولی‌امر مسلمین و شهدای گلگون‌کفن ابراز داشت: در برابر هرگونه توطئه دشمنان اعم از جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ایستادگی می‌کنیم.

امام جمعه قهستان با اشاره به فراگیر شدن بیداری ملت‌ها و افزایش موج اسلام‌خواهی در سراسر جهان، تأکید کرد: ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار و زورمداران است و امروز آزادگان عالم با تأسی از انقلاب اسلامی این ملت علم مبارزه با استکبار برافراشته‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول