اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت سال جنگ تحمیلی

تیپ 43 امام علی (ع) 222 شهید تقدیم انقلاب کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 43 امام علی (ع) شهرستان ملایر گفت: در دوران دفاع مقدس 222 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تیپ 43 امام علی (ع) 222 شهید تقدیم انقلاب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی صبوری‌منش عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس با امیدواری به خدا و فرامین امام خمینی (ره) در مقابل دشمن همگام با یگان‌ها ایستاد، افزود: در سال 1359 و بنا به دستور واحد مهندسی رزمی امام علی (ع) در منطقه 7 سپاه در استان کرمانشاه ایجاد شد و مأموریت‌های مهمی چون احداث راه‌ها، پل‌ها، قرارگاه‌ها، بیمارستان‌ها و اورژانس‌های صحرایی و پاکسازی میادین مین و... را انجام داد و در عملیات‌های مختلف حضور فعال داشته وبا توجه به این اقدامات این یگان در سال 1363 از واحد مهندسی رزمی به لشکر 43 امام علی (ع) ارتقا یافت و ماموریت‌هایش گسترده‌تر شد.

وی به حضور لشکر 43 امام علی در عملیات‌های مختلف گفت: 222 نفر از جان بر کفان این لشکر در مجموع این عملیات ها شهید و یک هزار و 254 نفر نیز به مقام جانبازی نایل آمدند.

فرمانده تیپ 43 امام علی (ع) ملایر ادامه داد: لشکر 43 امام علی (ع) در دفاع مقدس اقدامات بزرگی را از خود به جای گذاشت که مهمترین آن احداث 920 کیلومتر جاده در نوار مرزی، یک هزار و 120 کیلومتر خاکریز چندجداره، 25 سایت موشکی، نصب پل‌ در عملیات‌های بدر و خیبر بوده است.

وی احداث و نصب پل‌های سریع و احداث بیمارستان‌ها و اورژانس‌های صحرایی و ایجاد سد موانع در مقابل هجوم دشمن، برداشتن کانال دشمن، خنثی سازی مین در مسیر رزمندگان و ...را نیز از دیگر اقدامات تیپ 43 امام علی (ع) بعد از جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اقدامات مردم یاری احداث جاده‌ها، پل‌های روستایی و شهری، خنثی‌سازی مین‌ها و موشک‌ها در شهرها و احداث سرپناه برای مردم و پاکسازی بیش از 2 هزار کیلومتر از اراضی از جمله این اقدامات بود.

صبوری منش ادامه داد: لایه روبی قنات‌ها، احداث سدهای بزرگ، آب بندها، سیل بند، ایجاد مسجد، خانه‌های عالم، زمین فوتبال، ایجاد اورژانس، کمک در زلزله های رودبار و بم نیز از اقدامات آن بوده است.

فرمانده تیپ 43 امام علی (ع) ادامه داد: بالا بردن بصیرت دینی و بالا بردن توان رزمی نیروها از برنامه‌های گروه مهندسی 43 امام علی (ع) است.

وی با اشاره به اقتدار ملت ایران افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن به طرق مختلف کشورها را تحریم کرده است ولی مردم با این تحریم ها نهراسیده و مقاوم‌تر شده‌اند.

صبوری‌منش در پایان به برنامه های دهه فجر تیپ 43 امام علی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های انقلاب، نشست ها و برنامه های سیاسی و توجیه مسائل سیاسی، دیدار با خانواده‌های شهدا از برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول