اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی:

حضور پیروان ادیان در دفاع مقدس گویای هم‌بستگی آنهاست

خبرگزاری فارس: نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پررنگ و پرشور پیروان ادیان مختلف در سال‌های دفاع مقدس، گویای هم‌بستگی بین ادیان در ایران است.

حضور پیروان ادیان در دفاع مقدس گویای هم‌بستگی آنهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وارتان وارطانیان در حاشیه همایش بین‌المللی ادیان توحیدی اظهار داشت: برپایی جمهوری اسلامی حاصل ایثار، فداکاری و مبارزات مستمر ملت ایران در طول تاریخ است و حفظ نظام در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و حمله خارجی نمونه‌ای از اتحاد مشارکت فعال ادیان توحیدی است.

وی افزود: انقلاب‌های متعدد در طول تاریخ یا اهداف مادی داشته یا با هدف رفع ظلم و جور حاکم مستبد صورت گرفته است اما پس از چندی از راه خود منحرف شده‌اند.

نماینده سابق ارامنه با بیان اینکه مشکل انقلاب‌های به ظاهر مترقی مذکور غرور و تکبر است، تاکید کرد: این موضوع در ذات انسان است که پس از رسیدن به قدرت خود را گم کند و این امر بر او مشتبه شود که خود مبدأ قدرت و حاکم بلامنازع و خالق تاریخ است، مشکل دیگر انقلاب‌های طاغوتی تکیه بر مادیات و دانش ناچیز بشری است به گونه‌ای که عدم آشنایی کامل با علم فیزیک در دنیای امروز سبب شده برخی از این دانش برای منحرف کردن بشر از راه خداشناسی استفاده کنند.

وارطانیان تصریح کرد: در برابر این انقلاب‌ها، انقلاب ایران به علت آنکه اهداف والای دین را هدف و گسترش معنویت، عدالت و رستگاری انسان را در کانون توجه خود قرار داد از آسیب در امان مانده است، در این زمینه عبارت معروف شهید بهشتی که فرمود انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست به خوبی گویای این واقعیت است.

نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از شگفتی‌های جهان بیان داشت: بسیاری از متفکران معتقدند احتمال اتفاقی بودن قوانین طبیعت صفر است و فیزیک‌دانان نیز بر این عقیده‌اند که سوابق دانش فیزیک مانند سرعت، نور، کیهان، بار الکترون و موارد دیگر به نحوی طراحی شده که حیات در زمین قابل دوام باشد.

وی ادامه داد: مثال بارز این موضوع خاصیت استثنایی آب هنگام یخ زدن است که حجم آن بیشتر و سبک‌تر می‌شود و بر روی آب شناور شده و این موضوع از تبدیل اقیانوس‌ها به دره‌های یخی جلوگیری می‌کند.

وارطانیان به سخنی از نیوتن اشاره کرد و گفت: نیوتن می‌گوید "نمی‌دانم دنیا درباره من چه فکری می‌کند اما به نظر خودم مانند کودکی هستم که در ساحل دریا با شن‌ها بازی می‌کنم و با یافتن دانه شنی بزرگ و یا با یافتن صدفی زیبا خود را مشغول می‌کنم در حالی که اقیانوس بیکران در جلوی رویم گسترده است"، جهان آفرینش بسیار پیچیده و دریایی نامکشوف است و بنابراین برخلاف آنچه برخی می‌پندارند دانش فیزیک می‌تواند در راستای تحکیم باورهای دینی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده سابق ارامنه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسان مؤمن برای اثبات اعتقاد خود به پروردگار به دلیل‌های علمی نیاز ندارد بلکه از درون قلب پاک و پرمهر خود خالق را احساس و به او عشق می‌ورزد و به قول مولوی ایمان به دل بوده و پای چوبین استدلال در برابر آن لنگ است.

وی ادامه داد: تعالی روح بشر در ساختن جهانی عاری از ظلم و جور است که تمام انسان‌ها را به هم‌کاری، هم‌یاری و هم‌دلی سوق دهد به گونه‌ای که ارزش‌های معنوی مافوق ارزش‌های مادی قرار گیرند و معنویت، عدالت و رحمت جایگزین نفرت شود.

وارطانیان در ادامه تأکید کرد: تمام این اهداف والا در پرتو دین مؤثر است و با هم‌کاری و هم‌یاری پیروان تمام ادیان توحیدی و بشریت حاصل می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول