اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

اجرای برنامه‌های ویژه ادیان توحیدی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با همکاری انجمن‌های فعال ادیان مختلف توحیدی و نمایندگان آنها در این استان برنامه‌های مختلفی در ایام دهه مبارک فجر شکل گرفته و اجرایی می‌شود.

اجرای برنامه‌های ویژه ادیان توحیدی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی صبح امروز در نشست با رهبران دینی و انجمن‌های اقلیت‌های دینی استان فارس که در  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد اظهار داشت: مؤلفه‌هایی در ایران وجود دارد که باعث همبستگی تمام ایرانیان از هر دین و نگرش توحیدی با یکدیگر می‌شود که یکی از این مؤلفه‌ها دینداری است.

وی افزود: تمام معتقدان به ادیان توحیدی در ایران از هر دین و مذهبی که باشند به یقین جزو دین‌مدارترین انسان‌ها هستند که این ویژگی به ایرانیان اختصاص دارد.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه امام راحل با نوع نگرشی که در بنیانگذاری انقلاب اسلامی ایران در نظر گرفت باعث حساسیت تمام ادیان و مذاهب موجود در ایران نسبت به دین شد گفت: بر همین اساس می‌توان تأکید کرد که دینداری مهم‌ترین مؤلفه تمام ادیان توحیدی و الهی در ایران است.

وی اضافه کرد: در تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی نوعی همبستگی و رویکرد مشترک نسبت به حفاظت و صیانت از ایران به وجود آمد که در این راه شهدای متعددی از پیروان ادیان الهی از جمله کلیمی، مسیحی  زرتشتی و ارامنه در جنگ تحملی قابل مشاهده است.

این مسئول با اشاره به احترام و تقدسی که اقلیت‌های دینی برای پرچم جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس آن قائلند تصریح کرد: این احترام ناشی از رضایت و اهمیتی است که تمام ادیان و مذاهب موجود در ایران برای انقلاب اسلامی در نظر دارند.

عالیشوندی ادامه داد: ظلم‌ستیزی یکی دیگر از بارزترین خصوصیات تمام ادیان الهی بوده که این مهم در بین پیروان این ادیان در استان فارس مشهود است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما فصل‌الخطاب قرار دادن قانون اساسی است و با توجه به تعامل خوبی که بین امور اقلیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نمایندگان انجمن‌ها و فعالان ادیان توحیدی این استان وجود دارد به یقین این مهم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و گردهمایی‌های ویژه اقلیت‌های دینی در استان فارس و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال نیز با همکاری تمام انجمن‌های فعال و نمایندگان آنها در این استان برنامه‌های مختلفی در این راستا شکل گرفته و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول